De AOV’s van Reaal
verhuizen naar Movir

Veelgestelde vragen

Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij en VIVAT Schadeverzekeringen zijn nu één bedrijf. In 2021 verhuizen daardoor de AOV’s van Reaal en de meeste medewerkers van Reaal die zich bezighouden met arbeidsongeschiktheidsverzekeringen naar Movir. Movir is gespecialiseerd in AOV’s, preventie en re-integratie. Door de krachtenbundeling met Movir kunnen we het beste van 2 sterke en ervaren organisaties combineren. Dat doen we stapsgewijs.

We gaan in 2021 alle AOV's gefaseerd verhuizen naar het administratiesysteem van Movir. Het is goed om te weten dat de verhuizing geen invloed heeft op de voorwaarden en de premie. We bereiden het goed voor, zodat het verhuizen zo geruisloos mogelijk kan plaatsvinden. Samen met Movir houden we je op de hoogte van alle ontwikkelingen.

Algemeen

  • Kan ik nog een nieuwe verzekering aanvragen?

    Je kunt geen offerte meer aanvragen voor een AOV bij Reaal. Voor een nieuwe AOV kun je vanaf nu terecht bij Movir. Net als bij Reaal, kun je je verzekering bij Movir afsluiten via een financieel adviseur.

  • Wat betekent de overname voor mij als klant van Reaal?

    Je huidige arbeidsongeschiktheidsverzekering van Reaal loopt gewoon door en je kunt rekenen op de service zoals je deze gewend bent.

    Er verandert door de overname niets aan de polisvoorwaarden. Op termijn ontvang je een nieuw polis- en relatienummer van Movir. Hierover ontvang je tijdig bericht.

  • Nationale-Nederlanden en VIVAT Schadeverzekeringen gaan als één bedrijf verder. Wat betekent dat precies?

    Per 1 januari 2021 is VIVAT Schadeverzekeringen N.V. gefuseerd met Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. VIVAT Schadeverzekeringen N.V. is hierdoor opgehouden te bestaan. Reaal was een handelsnaam van VIVAT Schadeverzekeringen N.V. Door de fusie zijn de Reaal polissen overgegaan naar Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V.

    Staat in de verzekeringsvoorwaarden de maatschappij of de verzekeraar, dan bedoelen we daar voortaan Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. mee. Het is goed om te weten dat deze wijziging verder geen gevolgen heeft voor de premie en dekking van onze verzekeringen.

  • Moet ik als klant zelf iets doen?

    Geen antwoord beschikbaar

  • Mogen mijn persoonsgegevens zonder mijn toestemming worden gebruikt?

    Omdat je een overeenkomst hebt met Reaal Schadeverzekeringen en omdat Movir en Reaal Schadeverzekeringen door de overname onderdeel uitmaken van Nationale-Nederlanden, mag Movir je persoonsgegevens gebruiken.

    Deze gegevens zijn nodig om je als klant goed te kunnen blijven helpen en te zorgen dat je goed verzekerd blijft. Movir gebruikt de persoons- en productgegevens volgens het privacy statement van Nationale-Nederlanden. Reaal en Movir houden zich daarbij aan de privacyregelgeving.

  • Ik heb meerdere schadeverzekeringen bij Reaal. Wat verandert er voor mij?

    Geen antwoord beschikbaar

  • Kan ik nog steeds gratis gebruik maken van de preventieservice Reaal Lijfwacht?

    De preventieservice Reaal Lijfwacht verhuist mee naar Movir. Vanaf nu kun je met een Reaal AOV gebruikmaken van de preventieservice van Movir. Movir biedt de diensten die je bij Reaal Lijfwacht kreeg en meer, zoals wandelcoaching.

    Nieuw is het preventieloket. Je neemt niet meer direct contact op met een preventiedienst, maar samen met een specialist van het preventieloket kijk je welke service het best past bij jouw hulpvraag.

Van Reaal naar Movir

  • Heb je een vraag of opmerking over een brief die je rond 25 maart hebt ontvangen?

    Het kan zijn dat per ongeluk je naam niet helemaal goed staat vermeld. Onze oprechte excuses daarvoor.
    Bij een zeer kleine groep mensen is daar iets fout gegaan tijdens het proces van verzenden. Belangrijk om te weten is dat de namen en adresgegevens in onze administratiesystemen gewoon correct staan. De brief gaat over de verhuizing van Reaal naar Movir.
  • Vanaf wanneer betaal ik aan Nationale-Nederlanden?

    Geen antwoord beschikbaar.

  • Hoe en wanneer word ik geïnformeerd over de beëindiging van mijn verzekering bij Reaal en de start van mijn nieuwe verzekering?

    Geen antwoord beschikbaar

  • Wat ga ik de komende tijd merken van de verhuizing?

    Je krijgt straks een nieuw relatie- en polisnummer. Als je arbeidsongeschikt bent, krijg je ook een nieuw dossiernummer. Ook wijzigen onze contactgegevens. Verder ga je er niet veel van merken.

    Vlak voordat we je Reaal AOV verhuizen naar het administratiesysteem van Movir ontvang je van ons bericht. Vervolgens ontvang je van Movir bericht zodra je verzekering is verhuisd.

  • Wat betekent deze verhuizing voor mijn verzekering?

    Het gaat hier om het overhevelen van de Reaal AOV’s naar het administratiesysteem van Movir. Het is goed om te weten dat dit geen invloed heeft op de voorwaarden en de premie van je Reaal AOV.
  • Heeft de overname gevolgen voor mijn premie en voorwaarden?

    Nee, door de overgang veranderen de premie en de voorwaarden van je verzekering nu niet.

  • Hoe wijzig ik AcceptEmail in een overboeking?

    Geen antwoord beschikbaar.

  • Ik heb een overboeking naar Reaal gedaan in plaats van Nationale-Nederlanden. En nu?

    Geen antwoord beschikbaar.

  • Wat betekent de overname voor mijn automatische incasso?

    Er verandert voorlopig niets aan je automatische incasso. Wanneer dit wel het geval is, wordt er tijdig contact met je opgenomen.

  • Wat als ik het niet eens ben met de nieuwe verzekering?

    Geen antwoord beschikbaar.

Vragen over en wijzigen van je verzekering

  • Hoe kan ik mijn verzekering aanpassen?

    Je kunt je Reaal AOV wijzigen. Ook straks na de verhuizing is dat gewoon mogelijk. Neem hiervoor contact op met je financieel adviseur. Enkele dagen voor de verhuizing kunnen we geen wijzigingen doorvoeren. We voeren je wijziging dan door, zodra het weer mogelijk is.
  • Ik ga binnenkort verhuizen, aan wie moet ik mijn nieuwe adres doorgeven?

    Als je verzekering nog niet verhuisd is naar Movir, geef je je adreswijziging door per mail via aov@reaal.nl onder vermelding van je polisnummer. Als je verzekering al wel verhuisd is naar Movir, geef je via hen je adreswijziging door.

  • Ik heb een vraag over mijn verzekering. Met wie moet ik contact opnemen?

    Voor vragen en advies kan je gewoon terecht bij je financieel adviseur. Heb je een vraag aan Reaal? Tot de verhuizing kan je terecht bij ons, daarna bij Movir. Hierover ontvang je dan bericht.
  • Ik heb een schade of een juridisch conflict, waar moet ik deze melden?

    Geen antwoord beschikbaar

  • Wat gebeurt er bij schade of juridisch conflict als mijn verzekering bij Reaal is beëindigd?

    Geen antwoord beschikbaar.

  • Ik heb recent een klacht ingediend. Wordt deze nog in behandeling genomen?

    Is je klacht vóór 1 februari 2021 ingediend bij Reaal? Dan handelen wij je klacht af. Lees hier wat wij met je klacht doen.

Wie is Movir?

Movir is al meer dan 100 jaar de arbeidsongeschiktheidsverzekeraar voor medici en zakelijk professionals.

In de AOV-branche is Movir de enige partij die zich 100% bezighoudt met AOV’s, re-integratie en preventie. Wij zijn blij dat we als Reaal AOV en Movir het beste van onze organisaties combineren.

Movir is een handelsnaam van Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. gevestigd in Den Haag, KvK-nummer 27023707