Reaal Schadeverzekeringen wordt Nationale-Nederlanden

Veelgestelde vragen

Reaal Schadeverzekeringen en Nationale-Nederlanden hebben per 1 januari 2021 de krachten gebundeld. We kunnen ons voorstellen dat je hier vragen over hebt. We hebben hieronder de veelgestelde vragen voor je op een rij gezet.

Algemeen

  • Kan ik nog een nieuwe verzekering aanvragen?

    Het is niet meer mogelijk om particuliere schadeverzekeringen aan te vragen bij Reaal. Je kunt een particuliere schadeverzekering aanvragen bij Nationale-Nederlanden. Net als bij Reaal, sluit je bij Nationale-Nederlanden je verzekering af via een financieel adviseur, of direct online.

  • Wat betekent de overname voor mij als klant van Reaal?

    Je huidige schadeverzekering bij Reaal loopt gewoon door en je kunt rekenen op onze service zoals je deze gewend bent.

    2 maanden voor de einddatum van je schadeverzekering bij Reaal, ontvang je een aanbod voor een vergelijkbare verzekering bij Nationale-Nederlanden. Je nieuwe verzekering gaat in op dezelfde datum dat je huidige verzekering bij Reaal stopt. Je blijft dus goed verzekerd

  • Nationale-Nederlanden en VIVAT Schadeverzekeringen gaan als één bedrijf verder. Wat betekent dat precies?

    Geen antwoord beschikbaar.

  • Moet ik als klant zelf iets doen?

    Je hoeft als klant zelf niets te doen. Op 1 februari 2021 is het beheer van de Reaal schadeverzekeringen overgenomen door Nationale-Nederlanden. 2 maanden voor de einddatum van je schadeverzekering bij Reaal, ontvang je een aanbod voor een vergelijkbare verzekering bij Nationale-Nederlanden.
  • Mogen mijn persoonsgegevens zonder mijn toestemming worden gebruikt?

    Omdat je een overeenkomst hebt met Reaal Schadeverzekeringen en omdat Nationale-Nederlanden en Reaal Schadeverzekeringen door de overname onderdeel uitmaken van één bedrijf (Nationale-Nederlanden), mag Nationale-Nederlanden je persoonsgegevens gebruiken.

    Deze gegevens zijn nodig om je als klant goed te kunnen blijven helpen en te zorgen dat je goed verzekerd blijft.

    Nationale-Nederlanden gebruikt de persoons- en productgegevens volgens haar privacy statement. Reaal en Nationale Nederlanden houden zich daarbij aan de privacyregelgeving. Meer informatie over het gebruik vind je in het privacy statement van Nationale-Nederlanden.

  • Ik heb meerdere schadeverzekeringen bij Reaal. Wat verandert er voor mij?

    Heb je 1 of meerdere particuliere schadeverzekeringen bij Reaal? Dan gaan Reaal en Nationale-Nederlanden je hier apart over informeren.

    Heb je een huisdierenverzekering bij Reaal Dier & Zorg? Bekijk dan de Q&A van Reaal Dier & Zorg.

  • Kan ik nog steeds gebruik maken van de preventieservice Reaal Lijfwacht?

    Geen antwoord beschikbaar.

Van Reaal naar Nationale-Nederlanden

  • Vanaf wanneer betaal ik aan Nationale-Nederlanden?

    Nationale-Nederlanden neemt vanaf 1 februari 2021 de verwerking van de betalingen van Reaal over. Betalingen waarover je vanuit Reaal bericht hebt ontvangen, betaal je nog aan Reaal op de manier die je gewend bent.

  • Hoe en wanneer word ik geïnformeerd over de beëindiging van mijn verzekering bij Reaal en de start van mijn nieuwe verzekering?

    2 maanden voor de einddatum van je schadeverzekering bij Reaal, ontvang je een aanbod voor een vergelijkbare verzekering bij Nationale-Nederlanden.

    Je nieuwe verzekering gaat in op dezelfde datum dat je huidige verzekering bij Reaal stopt. Je blijft dus goed verzekerd

  • Wat ga ik de komende tijd merken van de verhuizing?

    Geen antwoord beschikbaar.

  • Wat betekent deze verhuizing voor mijn verzekering?

    Geen antwoord beschikbaar.

  • Heeft de overname gevolgen voor mijn premie en voorwaarden?

    Zolang je particuliere schadeverzekering nog loopt bij Reaal, verandert er niets aan je premie en je voorwaarden. Zodra er iets verandert, word je daar tijdig door Nationale-Nederlanden over geïnformeerd.

  • Hoe wijzig ik AcceptEmail in een overboeking?

    Hier hoef je zelf niets voor te doen. Vanaf 1 februari ontvang je een brief van Nationale-Nederlanden. Daarin staat je premie, het betalingskenmerk en het rekeningnummer. Je boekt zelf je betaling over, onder vermelding van het betalingskenmerk.

    Betaal je voortaan liever via een automatische incasso? Laat het dan weten via het contactformulier op nn.nl.

  • Ik heb een overboeking naar Reaal gedaan in plaats van Nationale-Nederlanden. En nu?

    Als er geen betalingen meer bij Reaal open staan, storten wij dit bedrag terug op je rekening.
  • Wat betekent de overname voor mijn automatische incasso?

    Vanaf 1 februari 2021 zijn de naam van de incassant en het rekeningnummer voor je automatische incasso gewijzigd.

  • Wat als ik het niet eens ben met de nieuwe verzekering?

    Wil je geen gebruik maken van het aanbod voor een nieuwe schadeverzekering van Nationale Nederlanden? Dan heb je natuurlijk altijd het recht om het aanbod van Nationale-Nederlanden af te wijzen. Of om later de verzekering van Nationale-Nederlanden op te zeggen en een andere verzekeraar te zoeken.

    Meer informatie hierover staat in de brief van Nationale-Nederlanden die je 2 maanden voor de einddatum van je verzekering bij Reaal ontvangt.

Vragen over en wijzigen van je verzekering

  • Hoe kan ik mijn verzekering aanpassen?

    Wil je je schadeverzekering aanpassen en ben je verzekerd via een financieel adviseur? Neem dan contact op met je financieel adviseur. Hij denkt met je mee en geeft de wijziging door.

    Heb je de verzekering zelf bij Reaal afgesloten? Neem dan contact met de klantenservice van Nationale-Nederlanden via 088 - 663 06 63. Zij helpen je graag verder.

  • Ik ga binnenkort verhuizen, aan wie moet ik mijn nieuwe adres doorgeven?

    Ben je verzekerd via een financieel adviseur? Neem dan contact op met je financieel adviseur. Hij denkt met je mee en geeft de adreswijziging door.
    Heb je de verzekering zelf bij Reaal afgesloten? Neem dan contact met de klantenservice van Nationale-Nederlanden via 088 - 663 06 63. Zij helpen je graag verder.

    Heb je nog andere producten van Reaal, zoals een overlijdensrisicoverzekering of een hypotheek? Geef je adreswijziging dan met het formulier ‘Adres wijzigen’ óók door aan Reaal.

  • Ik heb een vraag over mijn verzekering. Met wie moet ik contact opnemen?

    Heb je een vraag over je schadeverzekering van Reaal? En heb je deze via je financieel adviseur afgesloten? Neem dan contact op met je financieel adviseur.

    Heb je de verzekering zelf bij Reaal afgesloten? Neem dan contact met de klantenservice van Nationale-Nederlanden via 088 - 663 06 63. Zij helpen je graag verder.

  • Ik heb een schade of een juridisch conflict, waar moet ik deze melden?

    Je kunt je schade melden aan je financieel adviseur of rechtstreeks bij Nationale-Nederlanden.

    Heb je juridisch advies of rechtsbijstand nodig? Bel 020 - 651 87 75 of kijk op www.das.nl/nn.

  • Wat gebeurt er bij schade of juridisch conflict als mijn verzekering bij Reaal is beëindigd?

    Vanaf 1 mei 2021 handelt Nationale-Nederlanden zowel bestaande als nieuwe schades af. Nieuwe schades kun je bij Nationale-Nederlanden melden via je financieel adviseur of meld de schade op de website van Nationale-Nederlanden.

    Een juridisch conflict kun je rechtstreeks bij DAS melden.

  • Ik heb recent een klacht ingediend. Wordt deze nog in behandeling genomen?

    Is je klacht vóór 1 februari 2021 ingediend bij Reaal? Dan handelen wij je klacht af. Lees hier wat wij met je klacht doen. Nieuwe klachten dien je in op de website van Nationale-Nederlanden.

Wie is Nationale-Nederlanden?

Nationale-Nederlanden is als onderdeel van NN Group, een financieel dienstverlener. Met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland is Nationale-Nederlanden sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt. Of het nu gaat over verzekeringen, pensioenen of bancaire producten, dagelijks zetten medewerkers zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen.