Woonhuisverzekering

  • Glas standaard meeverzekerd
  • Nooit onderverzekerd
  • Je reparaties snel geregeld met onze Herstel Service

Glas standaard meeverzekerd

Glas is standaard meeverzekerd met onze woonhuis­verzekering. Net als bijvoorbeeld de fundering, bijgebouwen, een vast zwembad en de zonnepanelen die aan je woning vastzitten.

Geen onder­verzekering

Bij ons ben je altijd verzekerd. Heb je schade aan bijvoorbeeld je woning, je schuur of je schutting? Dan doen wij geen beroep op onder­verzekering. Ook niet als je later iets hebt aangepast.

Herstel Service

Heb je schade? Dan regelt onze Herstel Service het herstel voor je. Ook helpen ze je bij noodsituaties. De Herstel Service zit standaard in onze opstal­verzekering. Je betaalt hiervoor geen extra kosten.

Basisdekking

De belangrijkste dekkingen op een rijtje

Met de woonhuis­verzekering ben je verzekerd voor schade door een plotselinge en onverwachte gebeurtenis.

  • Wel verzekerd

    In dit overzicht vind je de belangrijkste zaken die je standaard wel en niet verzekert met onze woonhuis­verzekering. Dit overzicht is niet compleet. Onze voorwaarden zijn dat wel.

    We vergoeden:

    • Schade aan je woning.
    • Schade door verlies van je woning, bijvoorbeeld als deze helemaal is afgebrand.
    • Schade aan je schuur, garage, vaste zwembad, eventuele bijgebouwen, schuttingen, terreinafscheidingen of tuinhuisjes.
    • Schade aan glas in je woning.
  • Niet verzekerd

    In dit overzicht vind je de belangrijkste zaken die je standaard wel en niet verzekert met onze woonhuisverzekering. Dit overzicht is niet compleet. Onze voorwaarden zijn dat wel.

    Wij vergoeden geen schade aan je woning die is ontstaan door:

    • Normaal huishoudelijk gebruik. Bijvoorbeeld krassen, deuken en slijtage.
    • Slecht of achterstallig onderhoud.
    • Opzet, roekeloosheid of grove schuld.
    • Een bouwkundige wijziging. Zoals het verwijderen van een dragende muur waardoor schade aan je woning ontstaat.
    • Het (gedeeltelijk) verzakken of instorten van je woning.
    • Fouten in de constructie van je woning, montagefouten of installatiefouten.
    • Ongedierte, schimmels of zwammen.Vervuiling of aantasting van de grond, lucht of water.
    • Rook en roet van en vanuit open haarden.
    • Een atoomkernreactie. Het maakt daarbij niet uit hoe die reactie is ontstaan. Een atoomkernreactie is bijvoorbeeld een kernfusie of radioactiviteit.
    • Een aardbeving.
    • Georganiseerd geweld (ook wel molest genoemd).
    • Fraude
  • Eigen risico

    Dit betaal je zelf

    Hoeveel eigen risico je hebt, is afhankelijk van hoeveel schade je hebt gehad in de afgelopen 2 jaar.

      € 0 € 150 € 250 € 500
    0 of 1 schade        
    2 schades        

    Heb je afgelopen 2 jaar, 3 schades of meer gehad, kun je onze woonhuis­verzekering niet afsluiten.

    • Het eigen risico geldt ook voor glasschade.
    • Voor stormschade geldt een extra eigen risico van € 300. Dit eigen risico komt bovenop het standaard of gekozen eigen risico.
    • Voor de aanvullende Garage opstal­verzekering geldt een eigen risico van € 150.

Woonhuisverzekering

Aanvullende dekkingen

Herstel Service

Stel: je huis is beschadigd door extreem weer. Wist je dat je met onze woonhuis­verzekering dan zelf mag bepalen wie de schade herstelt? 

Aanvullende dekking

Garage opstalverzekering

Heb je een garage die op een ander adres staat dan je huis? Dan wil je die natuurlijk op dezelfde manier verzekeren als je woning.

Hulp van een onafhankelijk adviseur

Een financieel adviseur betaal je voor persoonlijk advies. Daar krijg je wel veel voor terug. Hij zorgt voor een verzekering die precies bij jou past en neemt je een hoop uitzoekwerk uit handen.

De situatie van Kyra en Olav

Wij hebben ons eerste huis gekocht

"Ons huis staat in het historisch centrum, aan de 'grachtengordel' van Weesp. Een meter of 100 lopen en je staat aan de Vecht."

Tips

Handig om te weten

  • Wat moet je doen in noodsituaties?

    Soms kan reparatie niet wachten. Wat moet je dan doen? Bekijk of je de schade kunt beperken. Let dan wel op je eigen veiligheid. Zo kan je water opdweilen uit je kapotte radiator. Maar probeer geen gereedschap te redden uit je brandende schuur.

    Neem direct contact op met je financieel adviseur of met ons. Neem ook foto's van de schade. Dat helpt straks bij de schadeafhandeling.

  • Geef wijzigingen altijd aan ons door

    Heb je iets veranderd aan je woning? Een dakkapel geplaatst of de woonkamer uitgebouwd? Geef dat dan altijd direct aan ons door. Ook als je gezinssituatie wijzigt, dan horen wij dat graag direct. Want dit soort wijzigingen kunnen invloed hebben op je woonhuis­verzekering en de premie die je betaalt. In sommige gevallen ga je meer betalen, maar soms ook minder. In de voor­waarden van de woonhuis­verzekering staat precies welke wijzigingen je ons door moet geven.

  • Looptijd woonhuis­verzekering

    De woonhuis­verzekering hoort bij ons Goed Geregeld Pakket. Heb je meer schade­verzekeringen die horen bij dit pakket? Dan hebben deze allemaal dezelfde verlengingsdatum. De woonhuis­verzekering loopt vanaf het moment van afsluiten (de ingangsdatum) tot de verlengingsdatum van het pakket. Dit is maximaal 1 jaar.

    We verlengen de woonhuis­verzekering daarna telkens automatisch op de verlengingsdatum van het pakket voor weer 1 jaar. Na deze verlenging kun je de woonhuis­verzekering op elk moment opzeggen met 1 maand opzeg­termijn.

  • Pakketkorting Goed Geregeld Pakket

    De woonhuis­verzekering maakt deel uit van het Reaal Goed Geregeld Pakket. Sluit je 2 of meer verschillende verzekeringen uit dat pakket? Dan krijg je korting op je premie:

    Pakketkorting Goed Geregeld Pakket
    Korting
    2 verzekeringen 2%
    3 verzekeringen 5%
    4 verzekeringen 8%
    5 verzekeringen 10%
    8 verzekeringen of meer 12%
Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.