Jouw klacht

Wat doen wij ermee?

Wil je een klacht bij ons melden? Hieronder lees je hoe je je klacht aan ons kunt doorgeven en wat wij eraan doen om het op te lossen.

1. Meld je klacht

Je meldt je klacht via de site of per brief. Binnen 3 werkdagen krijg je van ons een reactie op je klacht. Dat kan via een persoonlijk contact of een ontvangstbevestiging. Wij streven ernaar om binnen onze reactie­termijnen een onderbouwd antwoord te geven. Bij complexe zaken is dat niet altijd mogelijk. In dat geval stellen wij je tijdig op de hoogte en geven aan wanneer je wèl antwoord van ons kunt verwachten.

2. Wij vinden een oplossing

  • Waarmee je tevreden bent

    Wij streven naar een snelle dienstverlening van hoge kwaliteit. Heb je toch een klacht, dan kijken we graag samen met jou hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Voor de meeste klachten vinden wij samen met de klant een oplossing.

  • Waarmee je niet tevreden bent

    Ben je, ondanks onze inspanningen, niet tevreden over de oplossing van je klacht? Stuur dan een brief naar de directie van Reaal. Vermeld in je brief de volgende gegevens: naam, adres, woonplaats, telefoon­nummer (waarop je overdag bereikbaar bent), polis/hypotheek­nummer, klachtregistratie­nummer en omschrijving van je klacht.

    Stuur je brief naar:
    Reaal
    Tav de directie
    Postbus 274
    1800 BH ALKMAAR

    Tip: Stuur kopieën van documenten mee die voor je klacht van belang zijn.

3. Je bent niet tevreden over de afhandeling door de directie

Vind je dat de directie van Reaal er niet in is geslaagd om je klacht naar tevredenheid op te lossen? Neem dan contact op met het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Het KiFiD bemiddelt tussen consumenten en financiële aanbieders:

Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Telefoon: 0900 - 3552248

Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

  • Feedback

    Help ons deze pagina nog beter te maken.