Reactietermijn
Je verzekering
Heb je onlangs voor je verzekering een wijziging aangevraagd, een vraag gesteld of een klacht gemeld? Op MijnReaal zie je de verwachte behandeldatum van jouw verzoek.
Het is nu erg druk. Het duurt daarom langer dan normaal voordat wij je verzoek kunnen behandelen. Op deze pagina zie je alvast de gemiddelde reactietermijn op dit moment per soort verzoek. Zaterdag en zondag gelden niet als werkdag, dan zijn onze kantoren gesloten.
Je hypotheek
Met vragen over de reactietermijn voor je Reaal hypotheek ga je naar Stater.
Reactietermijn
-
Verzekeringen
Je verzoek Reactietermijn Adreswijziging Binnen 3 werkdagen Wijziging van je rekeningnummer Binnen 3 werkdagen Acceptatie van een Zuivere Lijfrente Binnen 2 weken Beoordelen gezondheidswaarborgen in verband met je verzekering Binnen 1 week Administratieve wijziging: dit is een wijziging die geen invloed heeft op de premie, het verzekerd bedrag of de einddatum. Voorbeelden van een administratieve wijziging zijn het wijzigen van een verzekeringnemer of het sturen van een kopie polis. Binnen 6 weken Technische wijziging: dit is een wijziging die invloed heeft op de premie, het verzekerd bedrag of de einddatum. Voorbeelden van een technische wijziging zijn switchen naar een ander beleggingsfonds, opname van een bedrag uit de waarde van de verzekering of een voorbeeldkapitaal berekening. Binnen 8 weken Afkoopofferte en waardeverzoek Binnen 5 weken Beëindiging van de verzekering, inclusief uitkering van het verzekerde bedrag of de waarde van de verzekering: - Beëindiging i.v.m. overlijden
Binnen 4 weken - Beëindiging i.v.m. afkoop
Binnen 6 weken - Beëindiging i.v.m. bereiken einddatum
Binnen 8 weken - Beëindiging zonder uitkering
Binnen 2 weken Oplossen van een klacht Binnen 2 weken