Reactietermijn
Heb je onlangs een vraag gesteld, een verzoek ingediend of een klacht gemeld? Op deze pagina lees je wanneer je verzoek wordt verwerkt of wanneer je een antwoord van ons kunt verwachten. Omdat onze kantoren in het weekend gesloten zijn, gelden zaterdag en zondag niet als werkdag.
Reactietermijn
-
Hypotheken
Je verzoek Reactietermijn Aanvraag van een hypotheekofferte (2e hypotheek, opname of verhuisregeling) Binnen 3 werkdagen Beoordelen van documenten voor de hypotheek Binnen 3 werkdagen Betalen uit een bouwdepot bij de hypotheek Binnen 4 werkdagen Extra aflossen op een bestaande hypotheek Binnen 5 werkdagen Verlengen van de rentevastperiode Binnen 4 werkdagen Omzetten van een hypotheek (productomzetting of renteomzetting) Binnen 5 werkdagen Oplossen van een klacht Binnen 10 werkdagen -
Schadeverzekeringen
Je verzoek Reactietermijn Informatie over bestaande en nieuwe verzekeringen binnen 10 werkdagen Acceptatie van nieuwe verzekeringen, wijzigingen en opzeggingen op bestaande verzekeringen binnen 10 werkdagen Verzekeringstechnische opgaven en documenten (bijvoorbeeld afgifte polis, verzekeringsbewijzen voor nieuwe en bestaande verzekeringen of een opgave afkoop) binnen 10 werkdagen Schadebehandeling en verzekeringsuitkeringen reis binnen 10 werkdagen Schadebehandeling en verzekeringsuitkeringen aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren binnen 5 werkdagen Schadebehandeling en verzekeringsuitkeringen voor je woonhuis- en inboedelverzekering binnen 10 werkdagen Schadebehandeling en verzekeringsuitkeringen verkeer: - Nationaal
- Internationaal
- binnen 10 werkdagen
- binnen 20 werkdagen
Schadebehandeling en verzekeringsuitkeringen letsel binnen 25 werkdagen Oplossen van een klacht binnen 10 werkdagen
-
Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen
Je verzoek Reactietermijn Informatie over bestaande en nieuwe verzekeringen binnen 15 werkdagen Acceptatie van nieuwe verzekeringen en wijzigingen op bestaande verzekeringen binnen 15 werkdagen Verzekeringstechnische opgaven en documenten (bijvoorbeeld afgifte polis, verzekeringsbewijzen voor nieuwe en bestaande verzekeringen of een opgave afkoop) binnen 15 werkdagen Schadebehandeling en verzekeringsuitkeringen binnen 15 werkdagen Oplossen van een klacht binnen 10 werkdagen Informatie over preventieservice Reaal Lijfwacht binnen 15 werkdagen -
Levensverzekeringen
Je verzoek Reactietermijn Acceptatie van een nieuwe verzekering binnen 1 week Het omzetten van je huidige Reaal of Zwitserleven verzekering naar een nieuwe Reaal verzekering binnen 1 week Beoordelen gezondheids waarborgen in verband met je verzekering binnen 1 week Administratieve wijziging: dit is een wijziging die geen invloed heeft op de premie, het verzekerd bedrag of de einddatum. Voorbeelden van een administratieve wijziging zijn het wijzigen van een verzekeringnemer of het sturen van een kopie polis. binnen 1 week Technische wijziging: dit is een wijziging die invloed heeft op de premie, het verzekerd bedrag of de einddatum. Voorbeelden van een technische wijziging zijn switchen naar een ander beleggingsfonds, opname van een bedrag uit de waarde van de verzekering of een voorbeeldkapitaal berekening. binnen 2 weken Afkoopofferte en waardeverzoek. binnen 1 week Beëindiging van de verzekering, inclusief uitkering van verzekerd bedrag of de waarde van de verzekering: - Beëindiging i.v.m. overlijden
binnen 1 week
- Beëindiging i.v.m. afkoop
binnen 1 week
- Beëindiging i.v.m. expiratie
binnen 1 weken
- Beëindiging zonder uitkering
binnen 1 week
Oplossen van een klacht binnen 4 weken -
Klantenservice
Je verzoek Reactietermijn Doorgeven van een adreswijziging binnen 3 werkdagen Wijzigen van je rekeningnummer binnen 3 werkdagen