Reactie­termijn

Heb je onlangs een vraag gesteld, een verzoek ingediend of een klacht gemeld? Op deze pagina lees je wanneer je verzoek wordt verwerkt of wanneer je een antwoord van ons kunt verwachten. Omdat onze kantoren in het weekend gesloten zijn, gelden zaterdag en zondag niet als werkdag.

  • Hypotheken
    Je verzoek Reactie­termijn
    Aanvraag van een hypotheekofferte (2e hypotheek, opname of verhuis­regeling) binnen 10 werkdagen
    Beoordelen van documenten voor de hypotheek binnen 10 werkdagen
    Betalen uit een bouwdepot bij de hypotheek binnen 10 werkdagen
    Extra aflossen op een bestaande hypotheek binnen 20 werkdagen
    Verlengen van de rentevastperiode binnen 20 werkdagen
    Omzetten van een hypotheek (productomzetting of renteomzetting) binnen 20 werkdagen
    Oplossen van een klacht binnen 20 werkdagen
  • Schadeverzekeringen
    Je verzoek Reactietermijn
    Informatie over bestaande en nieuwe verzekeringen binnen 10 werkdagen
    Acceptatie van nieuwe verzekeringen, wijzigingen en opzeggingen op bestaande verzekeringen binnen 10 werkdagen
    Verzekeringstechnische opgaven en documenten (bijvoorbeeld afgifte polis, verzekeringsbewijzen voor nieuwe en bestaande verzekeringen of een opgave afkoop) binnen 10 werkdagen
    Schadebehandeling en verzekerings­uitkeringen reis binnen 25 werkdagen
    Schadebehandeling en verzekerings­uitkeringen aansprakelijkheids­verzekering voor particulieren binnen 25 werkdagen
    Schadebehandeling en verzekerings­uitkeringen voor je woonhuis- en inboedel­verzekering binnen 25 werkdagen
    Schadebehandeling en verzekerings­uitkeringen verkeer:
    • Nationaal
    • Internationaal
    • binnen 15 werkdagen
    • Binen 10 werkdagen
    Schadebehandeling en verzekerings­uitkeringen letsel binnen 25 werkdagen
    Oplossen van een klacht binnen 10 werkdagen


     
     

  • Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen
    Je verzoek Reactietermijn
    Informatie over bestaande en nieuwe verzekeringen binnen 15 werkdagen
    Acceptatie van nieuwe verzekeringen en wijzigingen op bestaande verzekeringen binnen 15 werkdagen
    Verzekeringstechnische opgaven en documenten (bijvoorbeeld afgifte polis, verzekeringsbewijzen voor nieuwe en bestaande verzekeringen of een opgave afkoop) binnen 15 werkdagen
    Schadebehandeling en verzekerings­uitkeringen binnen 15 werkdagen
    Oplossen van een klacht binnen 10 werkdagen
  • Levensverzekeringen
    Je verzoek Reactietermijn
    Acceptatie van een nieuwe verzekering binnen 2 weken
    Het omzetten van je huidige Reaal of Zwitserleven verzekering naar een nieuwe Reaal verzekering binnen 3 weken
    Beoordelen gezondheids­waarborgen in verband met je verzekering binnen 1 week
    Administratieve wijziging die geen invloed heeft op de hoogte van de premie of het verzekerd bedrag. Zoals het wijzigen van een verzekeringnemer of het sturen van een poliskopie binnen 7 weken
    Afkoopofferte, waardeverzoek, voorbeeldkapitaal be­rekening. En technische wijziging die invloed heeft op de hoogte van de premie, het verzekerd bedrag of het voorbeeldkapitaal. Zoals het switchen naar een ander beleggings­fonds of de opname van een bedrag uit de waarde van de verzekering binnen 6 weken
    Beëindiging van de verzekering, inclusief uitkering van verzekerd bedrag of de waarde van de verzekering
    - Beëindiging i.v.m. overlijden
    - Beëindiging i.v.m. afkoop
    - Beëindiging i.v.m. expiratie

    - binnen 2  weken
    - binnen 4 weken
    - binnen 2 weken

    Oplossen van een klacht binnen 4 weken

     





  • Klantenservice
    Je verzoek Reactietermijn
    Doorgeven van een adreswijziging binnen 3 werkdagen
    Wijzigen van je rekeningnummer binnen 3 werkdagen
Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

  • Feedback

    Help ons deze pagina nog beter te maken.