Amstelveen, 2 april 2020

Verkoop VIVAT aan Athora en Nationale-Nederlanden afgerond

Vandaag heeft Athora bekendgemaakt dat de verkoop van alle aandelen in VIVAT aan Athora en Nationale-Nederlanden is afgerond. Athora heeft 100% van de aandelen in VIVAT overgenomen van Anbang en de aandelen van VIVAT Schadeverzekeringen direct doorverkocht aan Nationale-Nederlanden.

Athora is vanaf vandaag de nieuwe aandeelhouder van VIVAT, waar de Reaal leven- en hypotheekproducten onderdeel van zijn. De schadeproducten van Reaal worden op termijn geïntegreerd met de Nationale-Nederlanden labels. In dit bericht vind je meer informatie over de verkoop en over de transitie van de schadeproducten naar Nationale-Nederlanden.

Veelgestelde vragen

1-Ik ben nu klant van Reaal. Verandert er iets voor mij?

Schade- en inkomensproducten
Alle schade- en inkomensproducten van Reaal blijven vooralsnog beschikbaar, maar worden op termijn geïntegreerd met de Nationale-Nederlanden labels. Voorlopig verandert er niets aan je product of dienst, door de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden. Zodra er iets voor jou wijzigt, informeren wij je daarover. Voor klanten met schadeproducten is wel het privacy statement gewijzigd voor de verwerking van persoonsgegevens. Voor meer informatie, zie vraag 5.
Voorbeelden van schade- en inkomensverzekeringen zijn: reisverzekering, inboedelverzekering, autoverzekering en arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Levenproducten
Voor alle levenproducten of hypotheken van Reaal wijzigt er door de definitieve verkoop niets. Je behoudt de rechten en plichten bij de door jou afgesloten producten.
Voorbeelden van levenproducten zijn: overlijdensrisicoverzekering, uitvaartverzekering, levensverzekering, lijfrenteverzekering en vermogensverzekering.

2-Wat voor organisaties zijn Athora en Nationale-Nederlanden?

Athora is een gespecialiseerde verzekerings- en herverzekeringsgroep die volledig is gericht op de Europese markt. Athora is gefocust op lange termijn groei en zekerheid voor polishouders, en wil een leidende rol spelen in het samenvoegen van pensioen- en levensverzekeringen in Europa. Athora wil met de producten die zij aanbieden, een vertrouwde en langdurige relatie ontwikkelen met de klant om aan hun verwachtingen, behoeften en vereisten te voldoen.

Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan en heeft haar roots in Nederland. Met circa 14.000 werknemers biedt Nationale-Nederlanden producten en diensten aan op het gebied van pensioenen, verzekeringen, beleggingen en bankactiviteiten aan zo’n 17 miljoen retail, MKB, grote ondernemingen en institutionele klanten.

3-Waarom werd VIVAT verkocht?

De aandeelhouder Anbang is in 2018 een strategische heroriëntatie gestart, waarin zij onder meer de mogelijkheden van de verkoop van haar buitenlandse bezittingen onderzocht.

4-Hoe word ik als klant op de hoogte gehouden?

Zodra er ontwikkelingen zijn die relevant zijn voor jou, informeren we je daar direct over.

5-Welk privacy statement is nu voor mij van toepassing?

Voor klanten met een levenproduct blijft voor de verwerking van persoonsgegevens het privacy statement van VIVAT van toepassing. Voor klanten met schadeproducten geldt voor de verwerking van persoonsgegevens het privacy statement van Nationale-Nederlanden. Je vindt beide privacy statements hier. Inde privacy statements vind je de contactgegevens van VIVAT en Nationale-Nederlanden en wie de respectievelijke verantwoordelijk is voor het verwerken van jouw persoonsgegevens.

Meer informatie of vragen?
Lees hier het persbericht van VIVAT of kijk voor meer vragen en antwoorden op de speciale vraag-en-antwoord-pagina over de verkoop.