Utrecht, 26 februari 2016

Reaal lanceert nieuwe commercials

Een vader, moeder en zoontje die dankzij een meeverende grond meters hoog springen, in de lucht salto's maken en volop genieten. Met dit beeld lanceert Reaal op 1 maart haar nieuwe commercial. De commercial speelt in op de financiële veerkracht die je hebt als je verzekeringen goed geregeld zijn. Bart Janknegt, Directeur Marketing & Distributie bij Reaal: 'Door een eenvoudige check op je mobiel, weet je meteen of je verzekeringen goed geregeld zijn. En past een andere verzekering beter of kun je besparen, dan staat de financieel adviseur klaar je verder te adviseren. Of kun je direct een polis afsluiten.

'Weten of je voldoende verzekerd bent dankzij de verzekeringscheck

Gedurende de campagneperiode komen verschillende verzekeringsproducten aan bod waaronder de nabestaanden­verzekering (overlijdensrisico­verzekering). In de eerste commercial is een gezin te zien dat de wereld beleeft als een (veerkrachtige) trampoline. De kijker wordt gestimuleerd om ook in beweging te komen en de online Nabestaandencheck te doen. Door deze tool kunnen consumenten er onder meer achter komen wat de financiële gevolgen zijn bij overlijden. Vervolgens kan de gebruiker direct contact opnemen met de financieel adviseur voor een adviesgesprek via de adviseurzoeker. Of direct afsluiten via de website.

Vrije gevoel

Uit onderzoek onder consumenten blijkt dat de doelgroep optimisme waardeert en behoefte heeft aan relevante informatie, gemak en de mogelijkheid tot eigen initiatief. Reaal richt zich daarom in haar commercials op het positieve gevoel. 'Onze doelgroep wil niet in angst leven maar verlangt juist naar genieten in het hier en nu.', zegt Janknegt. 'Reaal speelt hier op in door hen de producten en tools te bieden om zelf aan het stuur te zitten en dat vrije, zorgeloze gevoel te ervaren. Zoals de Nabestaandencheck.'

Met deze campagne geeft Reaal een vervolg op de succesvolle campagne 'Leef je leven' van de afgelopen 1,5 jaar. De eerste commercial staat vanaf maandag op onze website en is op televisie en online te zien. Later dit jaar volgen nieuwe commercials in deze reeks.