Utrecht, 16 juli 2015

Reaal en iLost samen op zoek naar verloren spullen

Als eerste verzekeraar van Nederland gaat Reaal de samenwerking aan met iLost, in hun nu gezamenlijke zoektocht naar verloren spullen. "Ons doel is om zoveel mogelijk mensen te herenigen met hun eigen telefoons, sleutels en kleding. Daarbij werken wij graag samen," aldus Hanneke Stegweg, oprichter van iLost, "Reaal is het bedrijf waar mensen hun verdwenen spullen kunnen rapporteren. Het zou mooi zijn als ze die bij ons terugvinden in plaats van moeten claimen." Per jaar worden in Nederland 14 miljoen verloren voorwerpen gevonden, daarvan komt slechts 7 procent weer bij de eigenaar te­recht. De kans dat mensen hun verloren spullen weer terugvinden stijgt via iLost naar 36 procent. Winst voor de eigenaren, voor iLost en nu ook voor Reaal.

Bart Janknegt, directeur marketing en distributie Reaal: "Wat klanten ons vertellen is dat zij bij verlies het liefst hun eigen, persoonlijke spullen terug zien. Op telefoons gaat het bijvoorbeeld om foto's, berichtjes en bepaalde apps. Daar helpen wij hen samen met ILost graag bij".

Vakantietijd

Reaal koppelt klanten desgewenst aan het online platform, rechtstreeks en via distributiepartners. Janknegt: "Een voorbeeld van wanneer de samenwerking klanten meer­waarde biedt is deze vakantietijd. Dan raken mensen regelmatig spullen kwijt. In Nederland kan iLost dan uitkomst bieden. Wij zien dit als een eigentijdse service aan onze klanten. Daarnaast is het een bijkomend voordeel als we hiermee het aantal schadeclaims kunnen verminderen."

Nieuwe standaard

De samenwerking biedt meer mogelijkheden voor klanten. Janknegt: "Met de beschikbare data van iLost kunnen wij het claimproces voor verzekerden vereenvoudigen. Nadat de klant heeft ingevuld dat een eigendom is verloren, ziet hij op iLost of het gevonden is. Mocht dat niet het geval zijn dan kunnen de gegevens automatisch worden overgenomen op het schade­formulier." Stegweg: "Door de samenwerking met Reaal kunnen wij mensen helpen op het moment dat het ertoe doet. Niet alleen met het terugvinden van een verloren voorwerp, maar ook met de administratieve rompslomp. Via iLost kan de eigenaar tevens een alert sturen naar alle bezochte locaties. Deze totaalservice zet een nieuwe standaard waar iedereen profijt van heeft."

Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

  • Feedback

    Help ons deze pagina nog beter te maken.