Amstelveen, 16 maart 2018

Reaal zet innovatieve technologie in van Embot

Verzekeraar Reaal gaat een chatbot inzetten om het serviceniveau naar klanten verder te verhogen. Hiervoor heeft start-up Embot voor Reaal een integratie gerealiseerd van de chatbot-technologie met de bestaande livechat-functie. De innovatieve toepassing is inmiddels met succes in gebruik op reaal.nl.

Geavanceerde chatbot gaat serviceniveau verder verhogen

Intelligente taaltechnologie

Constant Moolenaar, director Customer Services bij Vivat: "Vanuit Reaal zochten wij naar een geavanceerde chatbot die eenvoudige vragen van onze klanten kan beantwoorden. Hierdoor houden medewerkers van het contact center meer tijd over om klanten, met de wat ingewikkeldere vragen, nog beter te helpen. De oplossing van Embot sprong eruit door de intelligente taaltechnologie, waardoor er ook bij verschillende schrijfwijzen snel automatisch juiste antwoorden kunnen worden gegenereerd. Daarnaast blinkt Embot uit door het zelflerend vermogen van de technologie, waardoor de chatbot steeds slimmer wordt naarmate het aantal interacties toeneemt. Wij zien hier nog veel toepassingsmogelijkheden voor de nabije toekomst; denk bijvoorbeeld aan een koppeling met voice assistants. Maar chatbot-technologie is uiteraard ook erg interessant voor de andere labels van VIVAT."

Lef

Fadoa Schurer, co-founder en CCO van Embot.ai: "We zijn er erg trots op dat we in korte tijd zo'n innovatief project hebben gerealiseerd bij Reaal. We leren elke dag, waardoor we het gebruik van de chatbot steeds verder kunnen optimaliseren. Er is veel lef voor nodig om als grote financiële instelling gezamenlijk met een start-up de mogelijkheden van een chatbot te verkennen. Dit heeft ons veel vertrouwen gegeven en wij kijken dan ook uit naar een mooie samenwerking voor de verdere toepassing van onze chatbot."

Innovatief klantcontact

Moolenaar: "Reaal wil het leven van haar klanten gemakkelijker maken en hen producten en diensten aanbieden die passen bij hun persoonlijke levensstijl. Het ontwikkelen van innovatieve oplossingen is essentieel om in de toekomst relevant te blijven voor klanten. Hiervoor is innovatie verworden tot een belangrijk speerpunt binnen Reaal. De inzet van een chatbot, om het klantcontact naar een nog hoger niveau te tillen, is dan ook een logische volgende stap op weg naar een volledig nieuw digitaal Reaal."

Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.