Onderzoek onder klanten

Verzekeraars, en ook Reaal, vinden het belangrijk dat zij open zijn over hun prestaties. Daarom initieert het Verbond van Verzekeraars ieder jaar een grootschalig onderzoek onder klanten van verzekeraars - uitgevoerd door onderzoeksbureau Kantar TNS. VerzekeraarsInBeeld geeft antwoord op de vraag 'Hoe goed is mijn verzekeraar eigenlijk?'.

Klanten van 48 schade- en levensverzekeraars scoorden hun verzekeraar op 6 aspecten: 'vertrouwen', 'tevredenheid', 'klantgerichtheid', 'deskundigheid', 'duidelijkheid' en 'contact'. De totaalscore die gepresenteerd wordt, is een gemiddelde van de scores van de verschillende onderwerpen (exclusief 'contact').

Hoe beoordelen klanten ons?

  • Klanten met een particuliere schade­verzekering geven Reaal een gemiddelde score van 7,2.
  • Klanten met een levens­verzekering geven Reaal een gemiddelde score van 6,71.

Alle resultaten van dit onderzoek zijn te bekijken op verzekeraarsinbeeld.nl.

Verbeteringen door klantonderzoek

Met de resultaten uit klantonderzoeken werken we aan een betere dienstverlening. Dit merk je niet altijd direct. Soms moeten we procedures anders regelen. Maar achter de schermen zijn continu mensen aan het werk om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk iets merkt van de verbeteringen. Om welke verbeteringen gaat het?

Een greep uit de verbeteracties om onze dienstverlening te verbeteren

Leven

  • Er is een taskforce opgericht die alle initiatieven rondom verbeteracties coördineert.
  • We veranderen het proces van aanschaf van de overlijdensrisico- en direct ingaande lijfrente en spitsen dit meer toe op de wensen van onze klanten.

Schade

  • Er is een Schadedesk opgezet waar eenvoudige schades tot € 1.000 direct worden afgehandeld en uitgekeerd.
  • We werken samen met innovatie startups voor preventie en het terugvinden van gestolen spullen.
  • We veranderen het online aanschaf proces en spitsen dit meer toe op de wensen van onze klanten.

Algemeen

  • Door middel van een continue "waste meting" wordt inzichtelijk gemaakt waar de klant ons over belt en waar hij behoefte aan heeft. Hiermee worden o.a. brieven verduidelijkt en processen geoptimaliseerd.
  • Ons doel is om klanten in een keer en goed te helpen. Dit meten we ook. We maken dit in 9 van de 10 gevallen ook waar.
  • Om klanten een optimale dienstverlening te kunnen bieden zijn de contactkanalen uitgebreid met Chat en WhatsApp. Hierdoor kan een klant ons nog beter en sneller bereiken via het kanaal van zijn keuze.
  • Het Klanttevredenheid Onderzoek rondom het afwikkelen van klachten is toegankelijker en efficiënter gemaakt.
  • Continu vragen wij klanten om onze dienstverlening te beoordelen door een review te geven. Met deze reviews beogen we een aantal doelen:
    • Transparantie: iedereen krijgt via de website inzicht in wat klanten van de dienstverlening van Reaal vinden.
    • Het verbeteren van de dienstverlening: de continue feedback wordt intern opgepakt.
    • Dialoog met de klant: bij negatieve reacties wordt contact opgenomen met de klant.
    • Objectiviteit: de reviews worden via het onafhankelijke platform Kiyoh gegenereerd.
  • In de gedragscode 'gezond verstand gezond geweten' stelt VIVAT Verzekeringen dat zij van haar medewerkers verwacht dat zij integer zijn en zich houden aan de (interne) regels en de wet.
  • Reaal is lid van de Data Driven Marketing Association (DDMA) en we voldoen aan hun richtlijnen m.b.t. het omgaan met persoonsgegevens bij marketingacties.
Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

  • Feedback

    Help ons deze pagina nog beter te maken.