Je verzekering

Heb je onlangs voor je verzekering een wijziging aangevraagd, een vraag gesteld of een klacht gemeld? Op deze pagina zie je per soort verzoek hoelang het op dit moment gemiddeld duurt voordat wij je verzoek in behandeling nemen. Zaterdag en zondag gelden niet als werkdag, dan zijn wij gesloten.

Wil je de status van je verzoek volgen? Kijk dan op MijnReaal in welke stap de afhandeling van jouw verzoek zit.

Je hypotheek

Met vragen over de reactietermijn voor je Reaal hypotheek ga je naar Stater .

Reactie­termijn verzekeringen

Je verzoek Reactie­termijn
Adreswijziging Binnen 3 werkdagen
Wijziging van je rekening­nummer Binnen 3 werkdagen
Acceptatie van een Zuivere Lijf­rente Binnen 2 weken
Beoordelen gezondheids­waarborgen in verband met je verzekering Binnen 2 weken
Administratieve wijziging: dit is een wijziging die geen invloed heeft op de premie, het verzekerd bedrag of de einddatum. Voorbeelden van een administratieve wijziging zijn het wijzigen van een verzekeringnemer of het sturen van een kopie polis. Binnen 3 weken
Technische wijziging: dit is een wijziging die invloed heeft op de premie, het verzekerd bedrag of de einddatum. Voorbeelden van een technische wijziging zijn switchen naar een ander beleggings­fonds, opname van een bedrag uit de waarde van de verzekering of een voorbeeldkapitaal be­rekening. Binnen 5 weken
Afkoopofferte en waardeverzoek Binnen 3 weken
Beëindiging van de verzekering, inclusief uitkering van het verzekerde bedrag of de waarde van de verzekering:
  • Beëindiging i.v.m. overlijden
Binnen 3 weken
  • Beëindiging i.v.m. afkoop
Binnen 3 weken
  • Beëindiging i.v.m. bereiken einddatum
Binnen 3 weken
  • Beëindiging zonder uitkering
Binnen 2 weken
Oplossen van een klacht Binnen 2 weken