De maanden van voorpret, de reis er naartoe, de highlights... En toch gaat er iets mis. Je spullen worden gestolen of je raakt betrokken bij een ongeval. Heel vervelend! Je hebt op zo'n moment genoeg aan je hoofd. Het melden van je schade willen we je dan ook zo makkelijk mogelijk maken. Hieronder lees je wat je kunt doen in zo'n geval.
- Online
Tegenwoordig heb je bijna in ieder land wel wifi tot je beschikking. Je kunt je schade dan eenvoudig online bij ons melden. Liever telefonisch? Dat kan natuurlijk ook. Onze klantenservice helpt je graag verder. Je kunt hiervoor bellen naar 0800 - 732 25 48 57. Dit nummer is 24/7 bereikbaar.
- Direct aangifte doen
Is er iets gestolen of kwijt? Doe dan zo snel mogelijk aangifte bij de politie en het liefst in de gemeente of provincie waar het is gebeurd. Meld de schade ook bij de luchtvaartmaatschappij, de hoteldirectie of het vervoersbedrijf.
- Foto's
Foto's kunnen het proces rondom de afhandeling van je schade duidelijker maken en daarmee ook sneller. Vergeet deze dus niet te maken en mee te sturen met jouw schademelding.
- SOS nummer opslaan
Zet het nummer onze alarmcentrale in je telefoon. Je kunt dit nummer gebruiken in geval van nood. Dit is 0031 - 20 651 58 55. De SOS Alarmcentrale kan je helpen met veel zaken. Zoals het regelen van een ziekenhuisopname, automobilistenhulp of een eerdere vlucht terug naar Nederland. Vaak heb je ook eerst de toestemming nodig van de Alarmcentrale om hiervoor kosten te maken. In je polisvoorwaarden staat vermeld wanneer je verplicht bent toestemming te vragen.
- Facebook
Facebook activeert in het geval van grote rampen een veiligheidscheck. Zo kun je met 1 druk op de knop aan veel mensen laten weten dat je veilig bent. Handig om te weten.
- Overige vragen of aanvullingen
Je kunt 24/7 bij ons terecht via 0800 - 732 25 48 57
Meer vakantietips? Lees ook hoe je goed kan inpakken, veilig je vakantie boekt en hoe je je goed verzekerd.