Klantenservice

Welkom bij de klantenservice van Reaal! Hier kun je je verzekeringszaken zelf regelen, maar je kunt ook contact met ons zoeken.

Actuele vragen

  • Wanneer ontvang ik mijn fiscale jaaropgaaf?

    Je ontvangt je fiscale jaaropgaaf in januari of februari. Deze heb je nodig voor je belastingaangifte. In ons verzendoverzicht zie je precies wanneer je je overzicht over het vorige jaar ontvangt. In MijnReaal vind je bij Je post van Reaal een kopie van de fiscale jaaropgaaf, als deze naar je is verstuurd.

    Goed om te weten

    • Hoef je je levensverzekering niet op te geven bij je aangifte inkomstenbelasting, dan ontvang je geen fiscale jaaropgaaf van ons.
    • Een uitvaartverzekering, overlijdensrisicoverzekering of een Kapitaalverzekering Eigen Woning (KEW) hoef je vaak niet op te geven bij de belasting. Je ontvangt dan ook geen fiscale jaaropgaaf.
  • Wanneer ontvang ik mijn winstoverzicht?
    Je ontvangt je winstoverzicht meestal aan het begin van het jaar. In ons verzendoverzicht zie je wanneer je je overzicht over het vorige jaar precies ontvangt. Is het winstoverzicht al naar je verstuurd? Dan vind je in MijnReaal bij Je post van Reaal een kopie.

    Goed om te weten

    Het winstoverzicht geeft je een overzicht van de opgebouwde winst van je verzekering over het afgelopen jaar. Moet je de waarde van je levensverzekering opgeven voor de belasting? Hiervoor heb je een fiscale jaaropgaaf nodig. Deze ontvang je ook aan het begin van het jaar.

  • Ik wil de premie overmaken, maar krijg een foutmelding. Wat nu?
    Heb je een betaalverzoek van ons ontvangen met een datum tussen 4 en 16 april? Helaas is er iets mis gegaan met het betalingskenmerk op deze betaalverzoeken. Lees hier meer. Is je betaalverzoek van een andere datum en lukt het niet om de premie over te maken? Neem dan even contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Vind zelf je antwoord

Kies een categorie

Kies een onderwerp

Verfijn onderwerp

Deze vragen vonden we voor je

Terug naar het begin

Ook nuttig

We zijn er voor je als je ons nodig hebt. Maar voorkomen is beter dan genezen. Het is handig dat je goed voorbereid bent op wat er komen gaat.

Heb je schade?

Heb je schade of wil je een claim indienen? Onze afdelingen schaderegeling en claims zorgen voor een goede afhandeling van je schade.

Al onze post digitaal

Reaal doet steeds meer digitaal. We willen de post ook zo veel mogelijk digitaal regelen, in plaats van op papier.

Wijzigingen

Zelf regelen

Contact

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem contact met ons op, wij helpen je graag.

Klantenservice

072 - 519 40 00 (lokaal tarief)

Je bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.

Adviseur

Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is de persoonlijke hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

Stel een vraag via Chat

Om snel antwoord op je vraag te krijgen, kun je met ons chatten.

Je kunt ons van maandag tot en met vrijdag chatten tussen 8.00 en 18:00 uur.

Social media

Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

Hier vind je ons

  • Bezoekersadres
    • Burgermeester Rijnderslaan 7
    • 1185 MD Amstelveen
    plattegrond
  • Postadres
    • Postbus 274
    • 1800 BH Alkmaar
  • Alkmaar (kantoor)
    • Kruseman van Eltenweg 1
    • 1817 BC Alkmaar
    plattegrond
  • Amstelveen (kantoor)
    • Burgemeester Rijnderslaan 7
    • 1185 MD Amstelveen
    plattegrond
  • Utrecht (kantoor)
    • Graadt van Roggenweg 250
    • 3531 AH Utrecht
    plattegrond
  • Rotterdam (kantoor Reaal Co-assurantie)
    • Coolsingel 65
    • 3012 AC Rotterdam
    plattegrond