Klanten­service

Welkom bij onze klantenservice. Hier regel je eenvoudig zelf je verzekeringszaken. Kom je er niet uit? Zoek dan contact met ons.

Telefonische bereikbaarheid
Door de maatregelen rondom het coronavirus kunnen de wachttijden langer zijn dan je van ons gewend bent. 

Op MijnReaal vind je snel actuele informatie over je verzekering. En de berichten die je van ons hebt ontvangen. Heb je een verzoek ingestuurd? Dan is de status van je verzoek ook in MijnReaal te vinden.

Verkoop Vivat
Heb je vragen over de verkoop van VIVAT Schadeverzekeringen, waaronder Reaal, aan Nationale-Nederlanden?

Actuele vragen

  • Ben ik verzekerd als ik mijn reis annuleer vanwege onrust op mijn plaats van bestemming, een natuurramp of reisverbod?
    Heb je een reis geboekt, maar ga je liever niet meer vanwege georganiseerd geweld (molest), zoals oorlog, binnenlandse onlusten, of opstand? Of vanwege een aardbeving of vulkanische uitbarsting? Of een reisverbod op de plaats van je bestemming? Helaas ben je met je annuleringsverzekering niet verzekerd voor annulering van je reis om deze redenen. Meer hierover lees je in de voorwaarden van onze reisverzekering

    Neem contact op met je reisorganisatie. Misschien kunnen zij een passend alternatief voor je regelen.

    Goed om te weten

  • Wie is Volmacht Kantoor Nederland?

    Volmacht Kantoor Nederland (VKN) was tot voor kort, net als Reaal, onderdeel van VIVAT. Je verzekering was in volmacht bij VKN. Zij deden namens de verzekeraar zaken met je, zoals het accepteren van je aanvraag voor een verzekering en het incasseren van de premie. Ook wikkelden ze wijzigingsverzoeken af. 

    Waarom gaat mijn levensverzekering over van VKN naar Reaal?

    Reaal neemt de administratie van de levensverzekeringen over van VKN.

    Financieel adviseur

    Je hebt je verzekering gesloten via financieel adviseur SNS. SNS blijft financieel adviseur op deze verzekering.

    Polisnummer

    Omdat het administratiesysteem van Reaal net even anders is dan dat van VKN, is het nodig dat we de polisnummers aanpassen. Je nieuwe polisnummer heb je in een brief van ons ontvangen. Je oude polisnummer blijft nog wel bekend in het administratiesysteem van Reaal. Omdat er verder inhoudelijk niets aan je levensverzekering wijzigt, ontvang je geen nieuw polisblad.

    Goed om te weten

    • Heb je de premie per ongeluk overgemaakt naar VKN? Geen probleem. Neem dan contact op met ons.
    • Het rekeningnummer van Reaal is NL 51 ABNA 023 010 83 77. Hier kan je de premie zelf naar overmaken. Betaal je via automatische incasso? Dan is dit het rekeningnummer dat je ziet in je afschrift.
    • Inhoudelijk verandert er niets aan je verzekering. Zo blijft het verzekerd kapitaal hetzelfde en wijzigen ook de voorwaarden niet.
    • Ook fiscaal verandert er niets aan je verzekering.
  • Wanneer wordt de premie afgeschreven?

    Standaard incasseren wij een levensverzekering op of na de premievervaldatum en een schadeverzekering 1 dag voor de premievervaldatum van de verzekering. De incassodatum kan afwijken, dit is bijvoorbeeld zo als de incassodatum in een weekend of op een feestdag valt. De incasso vindt altijd plaats op een werkdag.   

Vind zelf je antwoord

Kies een categorie

Kies een onderwerp

Verfijn onderwerp

Deze vragen vonden we voor je

Terug naar het begin

Wijzigingen

Zelf regelen

Heb je schade?

Heb je schade of wil je een claim indienen? Onze afdelingen schaderegeling en claims zorgen voor een goede afhandeling van je schade.

Ook nuttig

We zijn er voor je als je ons nodig hebt. Maar voorkomen is beter dan genezen. Het is handig dat je goed voorbereid bent op wat er komen gaat.

Betalingsachterstand

Een betalingsachterstand kan gevolgen hebben voor je verzekering of hypotheek. Heb je of verwacht je een betalingsachterstand? 

Contact

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem contact met ons op, wij helpen je graag.

Image

Social

Stel je vraag en je ontvangt morgen van ons een reactie.

Image

Bellen

Op dit moment zijn wij telefonisch niet bereikbaar. Je kunt ons morgen weer bereiken vanaf 8.00 uur.

Openingstijden
Je kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag, tussen 8.00 en 18.00 uur.

Image

Adviseur

In sommige situaties is de hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus. 

Image

Chat met ons

Om snel antwoord op je vraag te krijgen, kun je met ons chatten.

Al onze post digitaal

Reaal doet steeds meer digitaal. We willen de post ook zo veel mogelijk digitaal regelen, in plaats van op papier.

Klacht indienen

Een snelle dienstverlening van hoge kwaliteit vinden wij erg belangrijk. Heb je toch een klacht over een product, onze dienstverlening of de dienstverlening van je financieel adviseur? Laat het ons gerust weten.

Hier vind je ons

  • Bezoekersadres
    • Burgermeester Rijnderslaan 7
    • 1185 MD Amstelveen
    plattegrond
  • Postadres
    • Postbus 274
    • 1800 BH Alkmaar
  • Alkmaar (kantoor)
    • Kruseman van Eltenweg 1
    • 1817 BC Alkmaar
    plattegrond
  • Amstelveen (kantoor)
    • Burgemeester Rijnderslaan 7
    • 1185 MD Amstelveen
    plattegrond
  • Ut­recht (kantoor)
    • Graadt van Roggenweg 250
    • 3531 AH Ut­recht
    plattegrond
  • Rotterdam (kantoor Reaal Co-assurantie)
    • Coolsingel 65
    • 3012 AC Rotterdam
    plattegrond