Klanten­service

Welkom bij onze klantenservice. Hier regel je eenvoudig zelf je verzekeringszaken. Kom je er niet uit? Zoek dan contact met ons.

Actuele vragen

  • Wanneer ontvang ik mijn fiscale jaaropgaaf?

    Je ontvangt je fiscale jaaropgaaf in januari of februari. Deze heb je nodig voor je belastingaangifte. In ons verzendoverzicht zie je precies wanneer je je overzicht over het vorige jaar ontvangt. In MijnReaal vind je bij Je post van Reaal een kopie van de fiscale jaaropgaaf, als deze naar je is verstuurd.

    Goed om te weten

    • Hoef je je levensverzekering niet op te geven bij je aangifte inkomstenbelasting, dan ontvang je geen fiscale jaaropgaaf van ons.
    • Een uitvaartverzekering, overlijdensrisicoverzekering of een Kapitaalverzekering Eigen Woning (KEW) hoef je vaak niet op te geven bij de belasting. Je ontvangt dan ook geen fiscale jaaropgaaf.
  • Wanneer ontvang ik het waardeoverzicht van mijn beleggingsverzekering?

    Je vindt de verwachte ontvangstdatum van je waardeoverzicht op onze pagina Jaaroverzicht in je brievenbus. Heb je het waardeoverzicht gemist? Je vindt deze ook in MijnReaal onder Je post van Reaal.

    Goed om te weten

    In het waardeoverzicht van je beleggingsverzekering staat informatie over onder andere:

    • de waarde van je verzekering
    • het behaalde rendement
    • de ingehouden kosten

    Hierin staat niet het bedrag dat je opgeeft in de aangifte voor de inkomstenbelasting.

  • Wanneer ontvang ik mijn winstoverzicht?
    Je ontvangt je winstoverzicht meestal aan het begin van het jaar. In ons verzendoverzicht zie je wanneer je je overzicht over het vorige jaar precies ontvangt. Is het winstoverzicht al naar je verstuurd? Dan vind je in MijnReaal bij Je post van Reaal een kopie.

    Goed om te weten

    Het winstoverzicht geeft je een overzicht van de opgebouwde winst van je verzekering over het afgelopen jaar. Moet je de waarde van je levensverzekering opgeven voor de belasting? Hiervoor heb je een fiscale jaaropgaaf nodig. Deze ontvang je ook aan het begin van het jaar.

Vind zelf je antwoord

Kies een categorie

Kies een onderwerp

Verfijn onderwerp

Deze vragen vonden we voor je

Terug naar het begin

Wijzigingen

Zelf regelen

Ook nuttig

We zijn er voor je als je ons nodig hebt. Maar voorkomen is beter dan genezen. Het is handig dat je goed voorbereid bent op wat er komen gaat.

Heb je schade?

Heb je schade of wil je een claim indienen? Onze afdelingen schaderegeling en claims zorgen voor een goede afhandeling van je schade.

Al onze post digitaal

Reaal doet steeds meer digitaal. We willen de post ook zo veel mogelijk digitaal regelen, in plaats van op papier.

Betalingsachterstand

Een betalingsachterstand kan gevolgen hebben voor je verzekering of hypotheek. Heb je of verwacht je een betalingsachterstand? 

Contact

Nog geen antwoord op je vraag?

Neem contact met ons op, wij helpen je graag.

Klanten­service

Social media

Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

072 - 519 40 00 (lokaal tarief)

Je bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.

Adviseur

In sommige situaties is de hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus. 

Stel een vraag via Chat

Om snel antwoord op je vraag te krijgen, kun je met ons chatten.

Hier vind je ons

  • Bezoekersadres
    • Burgermeester Rijnderslaan 7
    • 1185 MD Amstelveen
    plattegrond
  • Postadres
    • Postbus 274
    • 1800 BH Alkmaar
  • Alkmaar (kantoor)
    • Kruseman van Eltenweg 1
    • 1817 BC Alkmaar
    plattegrond
  • Amstelveen (kantoor)
    • Burgemeester Rijnderslaan 7
    • 1185 MD Amstelveen
    plattegrond
  • Ut­recht (kantoor)
    • Graadt van Roggenweg 250
    • 3531 AH Ut­recht
    plattegrond
  • Rotterdam (kantoor Reaal Co-assurantie)
    • Coolsingel 65
    • 3012 AC Rotterdam
    plattegrond