UNIM Plus AOV

  • Royale zwangerschaps­regeling
  • Geen inkomens­correctie

Ondernemers geven ons voor het 3e jaar gemiddeld een 8 of hoger voor begeleiding bij arbeids­ongeschiktheid.

Voordelen

Waarom onze UNIM Plus AOV?

Extra uitkering

Bij langdurige volledige arbeids­ongeschiktheid ontvang je een extra uitkering. De uitkering is 50% van het bedrag dat je hebt verzekerd en is afhankelijk van je eigenrisico­termijn. Aan de extra uitkering zijn wel voor­waarden verbonden.

Royale zwangerschaps­regeling

Met de UNIM Plus AOV ontvang je een zwangerschaps­uitkering van maximaal 18 weken. Hier trekken we de eigenrisico­termijn vanaf. Adopteer je een kindje? Vraag ook dan een uitkering aan.

Geen inkomens­correctie

Als je arbeids­ongeschikt wordt, baseren wij je uitkering op de mate van arbeids­ongeschiktheid en het bedrag dat je hebt verzekerd. Daarbij maakt het niet uit of je echt inkomen verliest of naast deze uitkering nog ander inkomen hebt.

Extra voordelig

Reaal UNIM Plus AOV

Een Reaal UNIM Plus AOV is nu extra voordelig. Vraag voor 1 januari 2019
een Reaal UNIM Plus AOV aan en je betaalt de eerste 2 maanden geen premie. Dat
is gemiddeld een korting van € 300,-. Lekker geregeld!

Bekijk voorwaarden

Stap 1 – Oriënteren en advies aanvragen

Bereken in 2 minuten een indicatieve premie van een Reaal AOV én zie direct welke AOV voor jou interessant is. Of neem contact op met een financieel adviseur voor een persoonlijk advies en een offerte op maat. Hiervoor rekent hij advieskosten.

Stap 2 – Weloverwogen beslissing nemen

Aan de hand van het advies van je financieel adviseur bepaal je zelf welke AOV je afsluit. Daarna dien je via hem de aanvraag voor deze AOV in. Bij het aanvragen van een Reaal AOV vragen wij je een gezondheidsverklaring in te vullen. Deze verklaring hebben we nodig om tot een goede risico-inschatting te komen.

Meer informatie over gezondheids­verklaringen vind je op de website van het Verbond van Verzekeraars.

Stap 3 – Advies van onafhankelijke medisch adviseur

Een onafhankelijke medisch adviseur neemt de gezondheidsverklaring telefonisch met je door en beoordeelt de gegevens. De medisch adviseur brengt vervolgens advies aan ons uit op basis waarvan wij beslissen over jouw aanvraag.

Meer informatie over gezondheidsverklaringen vind je op de website van het Verbond van Verzekeraars.

Soms is er, naast je gezondheidsverklaring, nog wat aanvullende informatie nodig. Alleen als het gesprek met de medisch adviseur daar aanleiding toe geeft, vragen wij aanvullende informatie op of vragen we je een keuring te ondergaan. De keuringskosten zijn dan voor rekening van Reaal.

Stap 4 – Verzekering accepteren

Op basis van je aanvraag en het advies van de medisch adviseur beoordelen wij of je de aangevraagde verzekering kunt afsluiten. Als wij je aanvraag voor een verzekering accepteren, ontvang je je polis. Is er sprake van een verhoogd risico, dan kan de medisch adviseur voorstellen om de verzekering tegen beperkende voorwaarden of een verhoogde premie af te sluiten.

Het kan ook zijn dat we je aanvraag voor een verzekering afwijzen. Neem dan contact op met je financieel adviseur zodat hij je kan helpen bij het vinden van een alternatief om jezelf te beschermen tegen de financiële gevolgen van arbeidsongeschiktheid. 

Wil je weten wat in jouw situatie de beste keuze is? Vraag een adviesgesprek aan bij een onafhankelijk adviseur. Hij zorgt voor een verzekering die precies bij je past. Hiervoor rekent hij advieskosten. Vind een adviseur bij je in de buurt op postcode of plaats.

Wil je weten wat in jouw situatie het beste is?

Hulp bij het maken van je keuze

Vraag een adviesgesprek aan

Vul hieronder je gegevens in. Wij sturen je gegevens door naar een onafhankelijk adviseur, die contact met je opneemt.

Vind een adviseur bij je in de buurt

Wil je zelf contact opnemen met een adviseur? Vind een adviseur bij je in de buurt op postcode of plaats.

Korting

Korting in de eerst 3 verzekeringsjaren

Je krijgt een aantrekkelijke korting op de premie als je een UNIM Plus AOV afsluit. Deze korting verdelen wij over de eerste 3 verzekeringsjaren:

Jaar Korting
1 40%
2 20%
3 10%


 


Voorkomen is beter dan genezen

Uitgebreide preventieservice

Met onze preventieservice Lijfwacht helpen we je om arbeids­ongeschiktheid te voorkomen. Bijvoorbeeld met coaching of advies over aanpassingen in je werk of bedrijf. En bij juridische en financiële kwesties. Of met hulp bij problemen in je relatie en gezin.

Dekkingen

Dit is er allemaal verzekerd

  • Verzekerd

    Wij verzekeren:

    • Gevolgen van besmetting door de MRSA-bacterie en hepatitis B.
    • Uitkering bij zwangerschap.
    • Uitkering bij adoptie.
    • Uitkering bij overlijden van partner of kind.
    • Doorbetalen uitkering aan nabestaanden tot 3 maanden na overlijden.
    • Voorlopige dekking bij een ongeval.
    • Extra uitkering bij langdurige volledige arbeids­ongeschiktheid.
  • Niet verzekerd

    Dit is niet verzekerd:

    • Je ontvangt geen uitkering als je minder dan 25% arbeids­ongeschikt bent.
    • Je kunt maximaal 80% van je inkomen verzekeren. De overige 20% van je inkomen kun je niet verzekeren.
    • Je ontvangt geen uitkering tijdens je eigenrisico­termijn.

Klanten van Reaal AOV waarderen ons gemiddeld met een 7,6. Daarnaast blijft de tevredenheid over de behandeling van een AOV claim stijgen. In 2017 gaven klanten gemiddeld een 8,2.​

Het verhaal van Raymond

Situatie Raymond

Gelukkig werd ik heel goed geholpen door mijn verzekeraar.

Mogelijkheden

Dit kun je nog meer kiezen

  • Kies je eigenrisico­termijn

    Kies je eigenrisico­termijn

    Hoe langer de eigenrisico­termijn die je kiest, hoe minder premie je betaalt. Als je kiest voor een langere eigenrisico­termijn duurt het wel langer voordat je een uitkering van ons krijgt als je arbeids­ongeschikt wordt. Deze periode overbrug je met eigen middelen. Je kunt kiezen uit verschillende eigenrisico­termijnen:

    • 1 maand
    • 3 maanden
    • 6 maanden
    • 12 maanden
    • 24 maanden
  • Kies je te verzekeren bedrag

    Kies je te verzekeren bedrag

    De verzekerde dag­uitkering bepaalt de hoogte van de uitkering bij arbeids­ongeschiktheid. Ben je gedeeltelijk arbeids­ongeschikt? Dan krijg je een gedeelte van de verzekerde dag­uitkering. De dag­uitkering die je kunt verzekeren, hangt af van:

    • Je inkomen: je mag maximaal 80% van je gemiddelde inkomen over de afgelopen 3 jaar verzekeren.
    • De minimum en maximum bedragen die wij gebruiken:
    Leeftijd Minimum per dag Maximum per dag
    Tot 35 jaar € 50 € 500
    Vanaf 35 jaar € 50 € 600


     
     
     

Tips

Handig om te weten

  • Aanvragen

    Een AOV is een ingewikkeld product. Je moet immers met allerlei zaken rekening houden. Je kunt een Reaal AOV daarom alleen afsluiten via een financieel adviseur. Deze financieel adviseur is onafhankelijk en geeft persoonlijk advies. Hij zorgt voor een verzekering die precies bij je past. Hiervoor rekent hij advieskosten. Wil je weten wat in jouw situatie de beste keuze is?

    Gezondheidsverklaring

    Bij het aanvragen van een arbeidsongeschiktheidsverzekering vragen wij je een gezondheidsverklaring in te vullen. Deze verklaring hebben we nodig om tot een goede risico-inschatting te komen. Een onafhankelijk medisch adviseur neemt deze verklaring telefonisch met je door en beoordeelt de gegevens. De medisch adviseur brengt vervolgens advies aan ons uit op basis waarvan wij beslissen over jouw aanvraag.

    Meer informatie over gezondheidsverklaringen vind je op de website van het Verbond van Verzekeraars

  • Medische beoordeling

    Alleen als antwoorden uit het acceptatiegesprek daar aanleiding toe geven, kunnen wij aanvullende informatie opvragen of kunnen we je vragen een keuring te ondergaan. De keuringskosten zijn dan voor rekening van Reaal.

  • Kosten bij het afsluiten van de verzekering

    Je betaalt ons bij het afsluiten van de verzekering éénmalig € 11,34. Bij het aanvragen van een verzekering betaal je je financieel adviseur apart voor het advies en het aanvragen van een verzekering. Hierover kan je afspraken maken met je financieel adviseur.

  • Factoren die je premie bepalen

    Je premie is voor een deel afhankelijk van je beroep en de werkzaamheden die daarbij horen. Maar je kunt de hoogte van je premie ook voor een deel zelf beïnvloeden door de verzekering af te stemmen op je wensen. Bijvoorbeeld door te kiezen voor een lage of hoge eindleeftijd of voor een korte of langere eigenrisicotermijn. Vraag je financieel adviseur naar de mogelijkheden.

    Betaal je jouw premie in termijnen?
    Betaal je de premie liever niet één keer per jaar, maar in termijnen? Dan brengen wij een toeslag in rekening. Als je per half jaar betaalt, is de toeslag 3%. Als je per kwartaal betaalt, is de toeslag 5%. Betaal je per maand? Dan rekenen wij 6% toeslag.

  • Houd je verzekering actueel

    Automatisch aanpassen aan de loonontwikkeling
    Het is handig dat je verzekering blijft aansluiten op de loonontwikkeling. Je kunt daarom kiezen of je het bedrag dat je verzekert of je uitkering bij arbeidsongeschiktheid jaarlijks automatisch laat aanpassen aan de algemene loonontwikkeling. Je financieel adviseur kan je hier meer over vertellen.

    Pas je arbeidsongeschiktheidsverzekering aan
    Wijzigt je inkomen? Om ervoor te zorgen dat het bedrag dat je verzekert blijft aansluiten op je inkomen, kun je dit bedrag ieder jaar aanpassen. Aan het verhogen zijn wel voorwaarden verbonden. Je kunt het bedrag ook verlagen.

  • AOV en de belasting

    Je kunt de premie van je arbeidsongeschiktheidsverzekering bij je aangifte inkomstenbelasting aftrekken in box 1 (inkomen uit werk en woning). Betaalt een BV/NV de premie? Dan kun je de premie ten laste van de winst brengen. Over de eventuele uitkeringen die we aan je betalen, zijn wij verplicht loonheffing in te houden. De wettelijke loonheffingen zijn loonbelasting, premies werknemersverzekeringen en de bijdrage Zorgverzekeringswet.

  • Wanneer ben je arbeidsongeschikt?

    Je bent arbeidsongeschikt als je door een medisch vast te stellen oorzaak voor minstens 25% beperkt bent om arbeid uit te voeren. Deze oorzaak moet een direct gevolg zijn van een ziekte of ongeval.

    Arbeidsongeschikt, wat nu?

    • Je meldt je arbeidsongeschikt via 020 – 543 67 20 of via e-mail.
    • Een claimadviseur belt je binnen 1 werkdag na ontvangst van je melding over de reden van je arbeidsongeschiktheid.
    • Binnen 4 weken na ontvangst van je melding hoor je of we je arbeidsongeschikt achten en hoeveel.

    Re-integratie
    Re-integratie gebeurt in samenwerking met jou. Wij beschikken over een team van gespecialiseerde professionals dat een persoonlijk re-integratieprogramma met je opstelt. Hierbij kun je onder andere denken aan:

    • Herscholing
    • Aanpassing van je werkplek
    • Een beroepskeuzetest
    • Inschakelen van een conflictbemiddelaar

    In sommige gevallen schakelen wij hiervoor gespecialiseerde bureaus in. Zo word je zo goed mogelijk begeleid om weer aan het werk te kunnen.

  • Arbeids­ongeschikt, wat nu?

    • Je meldt je arbeids­ongeschikt via 020 – 543 67 20 of via e-mail.
    • Een claimadviseur belt je binnen 1 werkdag na ontvangst van je melding over de reden van je arbeids­ongeschiktheid.
    • Binnen 4 weken na ontvangst van je melding hoor je of we je arbeids­ongeschikt achten en hoeveel.
  • De beoordeling van je arbeids­ongeschiktheid

    Bij deze verzekering stellen wij arbeids­ongeschiktheid altijd vast op basis van beroepsarbeids­ongeschiktheid. Dit betekent dat je arbeids­ongeschikt bent als je door een medisch vast te stellen oorzaak voor tenminste 25% beperkt bent om je beroepswerkzaamheden uit te voeren. Deze oorzaak moet een direct gevolg zijn van een ziekte of ongeval.

    Met beroepswerkzaamheden bedoelen wij het werk dat hoort bij je beroep.

  • Extra uitkering

    Bij langdurige volledige arbeids­ongeschiktheid ontvang je een extra uitkering.

  • Verzekeringskaart, voorwaarden en brochures

UNIM Plus AOV

  • Royale zwangerschaps­regeling
  • Geen inkomens­correctie
Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.