Onderhoudsregeling

Je wilt natuurlijk dat je arbeids­ongeschiktheids­verzekering blijft aansluiten op je financiële situatie. Daarom heeft je verzekering een onderhouds­regeling. Daarmee zorg je ervoor dat het bedrag dat je verzekerd hebt, blijft aansluiten op je gemiddelde inkomen in de voorgaande 3 jaren. Je hebt een brief van ons ontvangen hierover.

Voor­waarden onderhouds­regeling

Hieronder lees je wat de voor­waarden en mogelijkheden zijn voor het aanpassen van je arbeids­ongeschiktheids­verzekering.

Wijzigen

  • Met je arbeids­ongeschiktheids­verzekering verzeker je een bedrag per dag. Als je dit bedrag vermenigvuldigt met 365 kom je uit op het verzekerde bedrag per jaar.
  • Je kunt het verzekerde dag­bedrag tot 1 oktober 2017 met maximaal 10% verhogen of verlagen, zonder dat wij vragen om aanvullende gegevens.
  • Verhoog je met meer dan 10%? Dan kunnen wij vragen om een nieuwe gezondheids­verklaring en/of inkomensgegevens.
  • Het maximaal te verzekeren dag­bedrag is gelijk aan 80% van het gemiddelde inkomen over de afgelopen drie jaar verminderd met 70% van het wettelijk minimumloon. Met het gemiddelde inkomen bedoelen wij het inkomen uit arbeid over de afgelopen drie jaar zoals je die opgeeft voor de inkomstenbelasting.
  • Het maximaal te verzekeren dag­bedrag voor verzekerden vanaf 35 jaar is € 219.000 per jaar. Is de verzekerde jonger dan 35 jaar? Dan geldt een maximum te verzekeren dag­bedrag van € 182.500 jaar.
  • Een wijziging van het beroep of wijziging in de verdeling van de beroepswerkzaamheden kan gevolgen hebben voor de verzekering. Is er sprake van een risicoverzwaring? Dan kunnen wij de premie en/of de voor­waarden van de verzekering wijzigen of zelfs de verzekering beëindigen.

Premie

  • Het verhogen of verlagen van de verzekerde jaarrente heeft gevolgen voor je premie. We vermelden de premie op je nieuwe polis.
  • Bij het verhogen van de verzekerde jaarrente ga je meer premie betalen. De premie voor het verhoogde deel van de verzekerde jaarrente berekenen wij volgens het premietarief dat geldt voor je leeftijd op het moment van de verhoging.
  • Wij verhogen de verzekerde jaarrente alleen als je alle verschuldigde premie tot aan de wijzigingsdatum hebt betaald. Bij een verhoging van de verzekerde jaarrente ontvang je een aanvullende premienota.
  • Bij het verlagen van de verzekerde jaarrente storten we eventueel teveel betaalde premie terug op je rekening. Loop je achter in het betalen van de premie? Dan verrekenen wij dit.

Beperkingen

  • Is er sprake van beperkende voor­waarden, clausules of andere bepalingen ? Dan zijn deze ook van toepassing op de verhoging van de verzekerde jaarrente.
  • Je kunt de verzekerde jaarrente niet verhogen als je 59 jaar of ouder bent.
  • Je kunt het verzekerde dag­bedrag niet verhogen als je arbeids­ongeschikt bent, of dat bent geweest in de 6 maanden en vóór je verzoek om de aanpassing van de arbeids­ongeschiktheids­verzekering. Twijfel je of dit bij jou het geval is (geweest)? Neem dan contact op met afdeling Claimadvies via 020 – 543 67 20.
  • Word je arbeids­ongeschikt ná de ingangsdatum van de verhoging van de verzekerde jaarrente? En is dit een gevolg van een ziekte die ontstaan is of een ongeval dat plaatsvond vóór de ingangsdatum van de verhoging? Dan maken wij de verhoging van de verzekerde jaarrente ongedaan. In dat geval baseren wij een eventuele uitkering op de verzekerde jaarrente vóór de verhoging.

Aanpassing

  • Als wij de wijziging goedkeuren, gaat deze in op de datum waarop wij je verzoek hebben ontvangen.
  • Je ontvangt na de aanpassing een gewijzigde polis.
  • Je kunt de verzekerde jaarrente of het beroep aanpassen op de polis door contact op te nemen met je financieel adviseur.

Voor­waarden UNIMbw

Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 en 17.30 uur.

    020 – 543 66 80

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

  • Feedback

    Help ons deze pagina nog beter te maken.