Reaal Schade­verzekeringen overgenomen door Nationale-Nederlanden

Reaal Schadeverzekeringen is onlangs overgenomen door Nationale-Nederlanden. Dat betekent dat je vanaf 1 augustus 2020 geen offertes voor zakelijke schadeverzekeringen meer kunt aanvragen bij Reaal. Je kunt wel offertes blijven aanvragen voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering en schadeverzekeringen particulier.

  • Wil je een offerte aanvragen? Dan ben je vanaf 1 augustus 2020 voor je zakelijke schadeverzekeringen welkom bij Nationale-Nederlanden. Neem contact op met je financieel adviseur.
  • Heb je al een zakelijke schadeverzekering bij Reaal, en heb je vragen over je bestaande verzekering van Reaal? Of wil je een verzekering bij een bestaand pakket bijsluiten? Dan kun je zoals je gewend bent gewoon terecht bij je financieel adviseur. Er verandert voor jou nu niets. Zodra er iets verandert, informeren we je daar tijdig over.

Goed om te weten:

  • De Reaal particuliere schadeverzekeringen kun je nog gewoon bij Reaal afsluiten. Er volgt nog meer informatie over de datum van overgang naar Nationale-Nederlanden.
  • Een Reaal arbeidsongeschiktheidsverzekering kun je nog blijven afsluiten bij Reaal. Voor vragen hierover kun je bij Reaal terecht of je financieel adviseur.
  • De Reaal levensverzekeringen kun je ook, zoals je gewend bent blijven afsluiten bij Reaal. Voor vragen hierover kun je bij Reaal terecht of bij je financieel adviseur.

Wie is Nationale-Nederlanden?

Nationale-Nederlanden is als onderdeel van NN Group, een financieel dienstverlener. Met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland is Nationale-Nederlanden sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt. Of het nu gaat over verzekeringen, pensioenen of bancaire producten, dagelijks zetten medewerkers zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen.

Veelgestelde vragen

We kunnen ons goed voorstellen dat je vragen hebt over de overname door Nationale-Nederlanden. Vooral als je al klant bent van Reaal kun je vragen hebben over wat dit betekent voor je verzekering(en). We hebben daarom wat vragen voor je op een rij gezet.

Tot wanneer kan ik een offerte aanvragen voor een zakelijke schadeverzekeringen van Reaal?

Tot 1 augustus 2020 kun je een offerte voor een zakelijke schadeverzekering aanvragen bij Reaal.

Vanaf 1 augustus 2020 kun je een offerte voor een zakelijke schadeverzekering aanvragen bij Nationale-Nederlanden. Neem hiervoor contact op met je financieel adviseur.

Ik heb een offerte aangevraagd voor een zakelijke schadeverzekering bij Reaal, is deze nog geldig?

Alle offertes voor een zakelijke schadeverzekering die vóór 1 augustus 2020 zijn aangevraagd bij Reaal blijven twee maanden geldig.

Vanaf 1 augustus 2020 kun je geen offertes voor zakelijke schadeverzekeringen meer aanvragen bij Reaal. Je kunt een offerte voor een zakelijke schadeverzekering vanaf 1 augustus aanvragen bij Nationale-Nederlanden. Neem hiervoor contact op met je financieel adviseur.

Kan ik nog een nieuwe zakelijke schadeverzekering aanvragen bij Reaal?

Heb je een offerte aangevraagd vóór 1 augustus 2020 en wil je deze omzetten tot aanvraag? Dan is dat nog mogelijk tot 1 oktober 2020. Omdat een offerte twee maanden geldig blijft, kun je vanaf 1 oktober 2020 geen zakelijke schadeverzekeringen meer aanvragen bij Reaal. Ook als je geen offerte hebt aangevraagd, kun je vanaf 1 oktober 2020 geen nieuwe zakelijke schadeverzekering meer aanvragen bij Reaal.

Je kunt je zakelijke schadeverzekering vanaf 1 oktober 2020 aanvragen bij Nationale-Nederlanden.

Wat betekent de overname voor mij als klant van Reaal?

Je huidige Reaal zakelijke schadeverzekering loopt gewoon door en je kunt rekenen op onze service zoals je deze gewend bent. Ook voor vragen en advies kun je nog gewoon terecht bij je financieel adviseur. Er verandert voor jou nu niets.

2 maanden voordat je huidige verzekering overgaat naar Nationale-Nederlanden ontvang je een persoonlijk bericht van Reaal over het stopzetten van je verzekering. Je ontvangt tegelijkertijd van Nationale-Nederlanden de eerste informatie over het aanbod voor je nieuwe verzekering bij Nationale- Nederlanden. Het aanbod zelf ontvang je enkele weken later en sluit aan op de einddatum van je verzekering bij Reaal. Je blijft dus goed verzekerd.

Hoe en wanneer word ik geïnformeerd over de beëindiging van mijn Reaal zakelijke schadeverzekering en de ingang van mijn nieuwe Nationale Nederlanden verzekering?

2 maanden voor de einddatum van je zakelijke schadeverzekering, ontvang je een persoonlijk bericht van Reaal over het stopzetten van je Reaal verzekering. Je ontvangt tegelijkertijd van Nationale- Nederlanden de eerste informatie over het aanbod voor je nieuwe verzekering bij Nationale- Nederlanden. Dit aanbod ontvang je enkele weken later en sluit aan op de einddatum van je verzekering bij Reaal. Je blijft dus goed verzekerd.

We verwachten dat de eerste klanten bericht ontvangen over de nieuwe zakelijke schadeverzekering van Nationale-Nederlanden in oktober 2020. De laatste klanten ontvangen in oktober 2021 bericht.

Wat als ik het niet eens ben met de verzekering van Nationale-Nederlanden?

Wil je geen gebruik maken van het aanbod voor een nieuwe verzekering van Nationale-Nederlanden? Dan heb je natuurlijk altijd het recht om het aanbod van Nationale-Nederlanden af te wijzen. Hoe je dit kunt doen, staat in de informatiebrief van Nationale-Nederlanden die je 2 maanden voor de ingangsdatum van de Nationale-Nederlanden verzekering ontvangt.

Ik heb een vraag over mijn verzekering. Met wie moet ik contact opnemen?

Heb je een vraag over je Reaal verzekering? Neem dan contact op met je financieel adviseur.

Heb je een vraag over je verzekering bij Nationale-Nederlanden? Neem dan contact op met Nationale-Nederlanden.

Hoe kan ik mijn verzekering aanpassen?

Je kunt je Reaal zakelijke schadeverzekering aanpassen via MKBbeheer@reaal.nl of neem contact op met je financieel adviseur.

Zodra je een verzekering hebt van Nationale-Nederlanden kun je het beste contact opnemen met je financieel adviseur.

Ik ga binnenkort verhuizen, aan wie moet ik mijn nieuwe adres doorgeven?

Heb je nog een verzekering van Reaal? Dan kun je de wijziging doorgeven via MKBbeheer@reaal.nl of neem contact op met je financieel adviseur.

Zodra je een verzekering hebt van Nationale-Nederlanden kun je het beste contact opnemen met je financieel adviseur.

Heb je een verzekering bij Reaal én bij Nationale-Nederlanden? Geef je nieuwe adres dan aan beide verzekeraars door.

Heeft de overname gevolgen voor mijn premie en voorwaarden?

Zolang je zakelijke schadeverzekering nog loopt bij Reaal, verandert er niets aan je premie en ook niet aan je voorwaarden. In het aanbod van Nationale-Nederlanden dat je voor de einddatum van je Reaal verzekering ontvangt, zie je de premie en de voorwaarden van je nieuwe Nationale-Nederlanden verzekering.

Wat betekent de overname voor mijn automatische incasso?

Zolang je verzekering nog loopt bij Reaal, verandert er niets met je automatische incasso. 2 maanden voordat je Reaal zakelijke schadeverzekering afloopt, ontvang je van Nationale Nederlanden meer informatie over je nieuwe verzekering. Nationale-Nederlanden zal je dan ook informeren hoe zij de premie zal gaan incasseren.

Ik heb een schade, waar moet ik deze melden?

Zolang je zakelijke schadeverzekering nog loopt bij Reaal, kun je je schade melden via onze website of neem contact op met je financieel adviseur.

Heb je een juridisch conflict, dan kun je dat rechtstreeks melden bij DAS rechtsbijstand. Ook zodra je verzekerd bent bij Nationale-Nederlanden, kun je je juridisch conflict rechtstreeks bij DAS melden.

Andere schades kun je vanaf dat moment melden aan je financieel adviseur of meld de schade voor je zakelijke schadeverzekering via de website van Nationale-Nederlanden.

Wat gebeurt er bij schade als mijn verzekering bij Reaal is beëindigd?

Een schade die al in behandeling is bij Reaal wordt afgehandeld door Reaal. Een juridisch conflict dat al in behandeling is bij DAS wordt afgehandeld door DAS.

Zodra je verzekerd bent bij Nationale- Nederlanden, kun je je juridisch conflict rechtstreeks bij DAS melden. Andere schades kun je vanaf dat moment melden aan je financieel adviseur of meld de schade voor je zakelijke schadeverzekering via de website van Nationale-Nederlanden.

Mag Nationale-Nederlanden mijn persoonsgegevens gebruiken zonder mijn toestemming?

Omdat je een overeenkomst hebt met Reaal en omdat Nationale-Nederlanden en Reaal door de overname onderdeel uitmaken van één bedrijf (Nationale-Nederlanden), mag Nationale-Nederlanden je persoonsgegevens gebruiken. Deze gegevens zijn nodig om je als klant goed te kunnen blijven helpen en te zorgen dat je goed verzekerd blijft.

Nationale-Nederlanden gebruikt de persoons- en productgegevens volgens haar privacy statement. Reaal en Nationale Nederlanden houden zich daarbij aan de privacyregelgeving. Meer informatie over het gebruik vind je in het privacy statement van Nationale-Nederlanden.

Wil je meer informatie lezen over de krachtenbundeling van VIVAT en NN Group?

Op deze informatiepagina lees je meer over de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden en wat deze overname voor jou betekent

De kracht van Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden kent de risico’s van je branche. Daarom biedt Nationale-Nederlanden voor zeven verschillende branches een Zekerheidspakket voor ZZP en MKB.

Kenmerken van het Zekerheidspakket

  • Pakketkorting oplopend tot 10%.
  • Niet dubbel verzekerd, omdat de dekkingen op elkaar zijn afgestemd.
  • Jaarlijkse check of je pakket nog aansluit op jouw situatie.

Is een Zekerheidspakket voor je bedrijf niet mogelijk? Dan heeft Nationale-Nederlanden ook Zekerheid op Maat: losse verzekeringen voor complexere risico’s.