Utrecht, 10 februari 2016

Reaal lanceert nieuwe app: brengt verzekeringszaken dichtbij

Reaal lanceert vandaag een nieuwe app waarmee klanten snel en eenvoudig verzekeringszaken regelen via hun smartphone. Klanten kunnen op ieder gewenst moment een verzekering afsluiten, beschikken over de juiste nood­nummers en krijgen direct antwoord op hun vraag. Uniek is de puntenbeloning die klanten ontvangen voor het gebruik van de app. Bart Janknegt, directeur Marketing en Distributie bij Reaal is verheugd over de nieuwe app: "Het is een nieuwe en snelle manier om relevante diensten aan te bieden, contact te hebben met onze klanten en een verzekeringen af te sluiten via je mobiel. Voor ons is de app een mooi startpunt van onze digitalisering.

De app, genaamd 'Reaal Dichtbij', biedt klanten een overzicht van hun lopende polissen. Ook kunnen ze snel een premie berekenen van een doorlopende reis­verzekering, aansprakelijkheids­verzekering of rechtsbijstand­verzekering én deze meteen afsluiten. Komt de klant er niet uit, dan kan hij direct bellen, Whatsappen of tweeten met de klantenservice.

Verdien punten

Gebruikers verdienen punten door hun ervaringen met producten of de app te delen via hun sociale netwerken of door een verzekering af te sluiten. Maar ook via de fun feature 'surprise' waarmee je door te schudden met je telefoon verrast wordt met een beloning. Klanten kunnen hun punten inwisselen voor verschillende cadeaus zoals een tegoedbon voor Netflix, iTunes of Spotify.

Nood­nummers en tips

Met de Dichtbij-app hebben klanten op basis van hun locatiegegevens een actueel overzicht van de nood­nummers in binnen- en buitenland. Ook biedt de app informatie over wat te doen in noodsituaties zoals autopech of gezondheidsproblemen in het buitenland.

Samenwerking

Met deze lancering zet Reaal een nieuwe stap in de wereld van het mobiele verzekeren. De app is het startpunt voor verdere digitalisering waarmee Reaal inspeelt op de wensen van klanten. De Reaal app is gerealiseerd in samenwerking met het moederbedrijf van VIVAT, de Anbang Group. Bart Janknegt: "Dankzij de technologische kennis van Anbang en onze kennis van de Nederlandse markt hebben we in zeer korte tijd een mooie en handige app gebouwd. Wij willen de app inzetten in al onze distributiekanalen. Onze volgende stap is het toevoegen van nieuwe functionaliteiten zoals schade melden, het aanbieden van meer verzekeringsproducten en het toevoegen van contactgegevens van de financieel adviseur.
Op basis van de ervaringen van klanten en adviseurs wordt de app doorontwikkeld. De app is op dit moment alleen beschikbaar voor iOS. Reaal verwacht eind april de uitrol voor Android.

Functionaliteiten Dichtbij-app

  • Centrale plek voor verzekeringszaken
  • Premiebe­rekening en afsluiten verzekering
  • Juiste nood­nummers bij de hand op basis van locatie
  • Contact met klantenservice via kanaal naar keuze
  • Puntenspaar­systeem, in te zetten bij diverse online shops
  • Social sharing
  • Fun feature 'surprise'
Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

  • Feedback

    Help ons deze pagina nog beter te maken.