Wat is iDIN?

Met iDIN kun je jezelf identificeren bij Reaal.
Eenvoudig en via je eigen bank.

Waar gebruikt Reaal iDIN voor?

Wij gebruiken iDIN als een manier om jezelf op een eenvoudige en veilige manier bij ons te identificeren. Je gebruikt namelijk de vertrouwde inlogmiddelen van je eigen bank. Een paar voorbeelden van deze middelen zijn de e.dentifier van ABN AMRO, TAN-codes van ING en de Random Reader van Rabobank.

Hoe werkt het?

Net als bij internetbankieren en iDeal word je doorgestuurd naar de beveiligde inlogpagina van je bank. Jouw inlog- en betaalgegevens komen nooit terecht bij organisaties zoals Reaal. De enige gegevens die wij van je bank ontvangen zijn je naam, adres en geboortedatum.

Wij gebruiken deze informatie om zeker te weten dat we met de juiste persoon zaken doen. Als de gegevens van je bank overeen komen met de gegevens in ons systeem, maken we een MijnReaal-account voor je aan. En kun je inloggen in je persoonlijke omgeving.

Beveiliging

iDIN is gebaseerd op internetbankieren en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken. Hierdoor is het net zo veilig. Na het inloggen bij je bank, zie je welke gegevens wij opvragen. Deze gegevens worden pas aan ons doorgegeven als je op akkoord klikt. Je moet dus uitdrukkelijk toestemming geven voordat wij je naam, adres en geboortedatum van je bank ontvangen.

Welke banken kan ik gebruiken?

Je kunt gebruik maken van identificatie via IDIN als je bankiert bij ABN AMRO, ING, Rabobank, SNS, ASN Bank, RegioBank, bunq of Triodos Bank.

logo-abnamro-bank.svg
logo-asn-bank.svg
logo-bunq-bank.svg
logo-ing-bank.svg
logo-rabobank.svg
logo-regiobank.svg
logo-sns-bank.svg
logo-triodos-bank.svg

Staat je bank hier niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice via 072 - 519 40 00.
Zij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur.

MijnReaal aanvragen

Heb je nog geen MijnReaal-account? Vraag deze dan eenvoudig zelf aan.