Je verzekering komt vrij

Komt je verzekering bijna vrij? Hieronder lees je wanneer je van ons bericht kunt verwachten en wat je kunt doen als je verzekering vrijkomt.

  • Komt je lijfrente vrij?

    Wij hebben alle informatie over je vrijkomende lijfrente overzichtelijk op een rij gezet.

    Bekijk de mogelijkheden

  • Een brief van ons ontvangen?

    Heb je al bericht van ons ontvangen dat je verzekering vrijkomt? Wil je meer lezen naar aanleiding van dit bericht?

    Lees verder

Je ontvangt 3 maanden voor de einddatum bericht

Wanneer je verzekering vrijkomt, ontvang je van ons altijd 3 maanden voor de einddatum van de verzekering bericht. Bij dit bericht vind je het ‘formulier uitkering verzekering’. Heb je de brief al ontvangen, maar ben je deze kwijt of wil je meer informatie? Lees dan verder.

Welke mogelijkheden heb je?

Je hebt 3 mogelijkheden met je vrijkomende verzekering. Je kunt de verzekering:

  • Verlengen. Let op: Het verzoek moet binnen zijn vóór de einddatum.
  • Omzetten naar een nieuwe verzekering.
  • Laten uitkeren en beëindigen.

Laat je goed adviseren

Laat je goed adviseren over je vrijkomende verzekering? Neem contact op met je financieel adviseur. Je adviseur kijkt graag met je wat in jouw situatie verstandig is.

Wat moet je doen?

Heb je het bericht en ‘formulier uitkering verzekering’ ontvangen en een keuze gemaakt? Dan vragen wij je het volgende te doen:

  • Wil je de verzekering verlengen of omzetten naar een nieuwe verzekering? Neem dan contact op met onze Expiratiedesk op telefoon­nummer 072 - 519 47 42 of stuur een email. Wij sturen je dan een offerte.
  • Wil je de verzekering laten uitkeren? Dan hebben wij de volgende gegevens nodig:

    De uitkering gaat naar jezelf?

    Onderteken dan het formulier uitkering verzekering en stuur dit samen met een kopie van je identiteitsbewijs naar ons toe.

    De uitkering gaat naar een ander?

    Dan ontvangen we graag het ondertekende formulier uitkering verzekering,
    een kopie van je identiteitsbewijs, het rekeningnummer van de andere partij en de gegevens onder vermelding waarvan wij de uitkering kunnen overmaken.

    Is je verzekering verpand?

    Dan ontvangen we graag het ondertekend formulier uitkering verzekering.

    Als je verzekering verpand is en gekoppeld is aan een hypotheek, hebben we voor de uitkering van de verzekering een akkoord nodig van de geldverstrekker van de hypotheek. Je moet hier zelf voor zorgen. De geldverstrekker ontvangt dan de uitkering. De uitkering wordt gebruikt om (een deel van) je hypotheek af te lossen.

De verwerking van je verzoek

Na ontvangst van je verzoek pakt afdeling Uitkeringen deze op. Zij beoordelen het verzoek op compleetheid. Dit betekent dat zij nagaan of de benodigde documenten meegestuurd zijn met het verzoek. Ook verstrekken zij de offerte of geven zij opdracht om de uitkering over te maken naar het juiste rekeningnummer. De verwerkingstijd van het verzoek kan van tijd tot tijd verschillen. Dit hangt af van hoe druk het op dat moment is. Lees wat op dit moment onze reactietermijnen zijn.

Heb je nog vragen?

Heb je nog vragen over je vrijkomende verzekering? Neem dan contact op met onze Expiratiedesk op telefoonnummer 072 - 519 47 42 of stuur een e-mail.

Voor overige vragen kun je contact opnemen met je financieel adviseur of met Reaal Klantenservice.

Help me nu

Help me nu