Veelgestelde vragen

Wijzigingen Goed Geregeld Pakket

  • Waarom verhoogt Reaal mijn premie?

    Wij bieden onze klanten graag zekerheid. Om je dat te kunnen blijven bieden, moeten we scherp zijn op de balans tussen premie-inkomsten en schade-uitkeringen. De afgelopen periode nam het aantal schade-uitkeringen toe. Daarom moeten wij een aantal wijzigingen in onze schade­verzekeringen doorvoeren. Dat betekent dat we de premies verhogen en onze voor­waarden aanpassen.

    Is jouw premie veranderd? Dan zie je dat op jouw polis. Die ontvang je 2 weken voor de verlenging ingaat.

  • Waarom verandert Reaal mijn voorwaarden?

    Wij bieden onze klanten graag zekerheid. Om je dat te kunnen blijven bieden, moeten we scherp zijn op de balans tussen premie-inkomsten en schade-uitkeringen. De afgelopen periode nam het aantal schade-uitkeringen toe, maar onze premies bleven hetzelfde. Daarom moeten wij een aantal wijzigingen in onze schade­verzekeringen doorvoeren. Dat betekent dat we onze premies verhogen en onze voor­waarden aanpassen.

    Onze meest recente voor­waarden staan op reaal.nl/voor­waarden. Maar wat zijn de verschillen tussen jouw oude en nieuwe voor­waarden? We hebben alle wijzigingen (pdf) voor je op een rij gezet.

  • Wanneer geldt de nieuwe premie voor mij?

    De nieuwe premie betaal je vanaf de verlenging van jouw verzekering of Reaal Goed Geregeld Pakket. Stel: jouw verzekering of schadepakket wordt verlengd op 1 mei 2016. Dan geldt vanaf die datum de nieuwe premie voor jou.

  • Wanneer gelden de nieuwe voorwaarden voor mij?

    De nieuwe voor­waarden gaan in vanaf de verlenging van jouw verzekering of Reaal Goed Geregeld Pakket. Stel: jouw verzekering of schadepakket wordt verlengd op 1 mei 2016. Dan gelden vanaf die datum de nieuwe voor­waarden voor je.

  • Wat verandert er in mijn voorwaarden?

    Vanaf 1 september 2014 gelden er nieuwe voor­waarden en aangepaste eigen risico's voor de Auto-, Woonhuis- en Inboedel­verzekering. Maar wat zijn precies de verschillen tussen jouw oude en nieuwe voor­waarden?

    Twee voorbeelden

    • Voor onze rechtsbijstand­verzekering en verhaalbijstand­verzekering geldt dat u zelf uw advocaat mag kiezen bij een geschil. Hiervoor gelden wel bepaalde regels. Welke regels dat zijn, leest u in de voor­waarden.
    • De bonus-malustabel van onze auto- en motor­verzekering is zo aangepast dat een schuldschade altijd leidt tot het verlies van vijf schadevrije jaren en evenveel b/m-treden.

    In de verschillenlijst (pdf) zie je precies welke wijzigingen wij hebben doorgevoerd in jouw verzekering. De nieuwe voor­waarden vind je op reaal.nl/voor­waarden

  • Ik wil mijn verzekering opzeggen. Wat moet ik doen?

    Je kan ons een opzeggingsbrief sturen of een opzeg­formulier invullen op reaal.nl/klantenservice. Doe dat voor de datum die in uw brief staat. Jouw verzekering of Reaal Goed Geregeld Pakket eindigt dan ook op die datum. Meer informatie hierover vindt je 'jouw schade­verzekering opzeggen'.

Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

  • Feedback

    Help ons deze pagina nog beter te maken.