Veelgestelde vragen

Direct compenseren

De veelgestelde vragen hieronder gaan uitsluitend over beleggings­verzekeringen die je zelf hebt afgesloten.

Direct compenseren

  • Ik lees dat Reaal direct gaat compenseren. Waarom doet Reaal dat en wat betekent dit voor mij?

    In de oorspronkelijke manier van compenseren zou het compensatie­bedrag ieder jaar opnieuw worden berekend en pas op de einddatum in de verzekering gestort. Tot de einddatum blijft het dan onzeker of en hoeveel compensatie je ontvangt. Bij de nieuwe manier weet je dat direct. Bovendien storten we de tot dusver opgebouwde compensatie meteen na de be­rekening in je verzekering. Dit is het compensatie­bedrag dat je zou ontvangen als je de verzekering zou beëindigen (afkopen). Vervolgens storten we jaarlijks een gelijkblijvend bedrag in je verzekering. De nieuwe manier van compenseren geeft dus meteen duidelijkheid en het compensatie­bedrag tot nu toe wordt direct aan de waarde van je verzekering toegevoegd.

    De nieuwe manier van compenseren is in lijn met de belofte die Reaal eerder heeft gedaan in een uitzending van Radar en met het verzoek van Minister De Jager aan de verzekeraars.

  • Wanneer gaat Reaal direct compenseren?

    Om geen extra vertraging op te lopen, wachten we niet tot de nieuwe manier van direct compenseren is ingebouwd. We gaan door met brieven versturen volgens de oorspronkelijke compensatiewijze. Het kan dus zijn dat je een brief ontvangt waarin alleen je compensatie op de einddatum staat. Ook dan compenseren we jou volgens de nieuwe manier. Je ontvangt vanzelf bericht als we het al opgebouwde compensatie­bedrag in je verzekering storten. Daarna storten we ieder jaar een gelijkblijvend bedrag in je verzekering.

  • Ik heb al een brief ontvangen met mijn compensatie op de einddatum. Ontvang ik nu toch direct compensatie?

    Ja, ook dan gaan we je direct compenseren. Als je recht hebt op compensatie, storten we de compensatie tot dan toe dus niet pas op de einddatum, maar direct (na de nieuwe be­rekening) in je verzekering. Daarna storten we ieder jaar een gelijkblijvend bedrag in je verzekering. Je ontvangt hierover vanzelf bericht.

Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

  • Feedback

    Help ons deze pagina nog beter te maken.