Goed Geregeld Pakket

Goed Geregeld Pakket

  • Krijg je een nieuwe premie? Of gelden er nieuwe voor­waarden?

    We vertellen je graag waarom wij onze schade­verzekeringen aanpassen en wat dat voor je betekent.

  • Waarom zet Reaal mijn schade­verzekeringen om naar het Reaal Goed Geregeld Pakket?

    Wij willen onze klanten verzekeringen bieden die passen bij deze tijd. Dat betekent een ruime dekking, heldere voor­waarden en een passende premie. Daarom introduceren we het Reaal Goed Geregeld Pakket. Pluspunten van dit pakket zijn:

    • Een ruime dekking.
    • Eén overzichtelijke polis waarop al je schade­verzekeringen staan.
    • Geen poliskosten.
    • Aantrekkelijke pakketkorting, die kan oplopen tot 12%.
    • Woon­verzekeringen met standaard allrisk dekking en garantie tegen onderverzekeren.
  • Wanneer zet Reaal mijn verzekeringen om?

    Je hebt van ons een brief gekregen over de omzetting naar het Reaal Goed Geregeld Pakket. Hierin staat ook de datum waarop wij jouw schade­verzekeringen zullen omzetten. In de brief wordt de startdatum van het Reaal Goed Geregeld Pakket genoemd.

  • Wat betekent de omzetting van mijn schade­verzekeringen voor mij?

    Je hebt straks één schadepakket: het Reaal Goed Geregeld Pakket. Daarin zijn al je schade­verzekeringen gebundeld. De dekking van deze verzekeringen is veranderd en in sommige gevallen verruimd.

    • Wil je weten wat er precies voor je verandert? Bekijk dan deze verschillenlijst.
    • Gaat je Goed Geregeld Pakket in na 1 september 2014? Dan geldt deze verschillenlijst.

    Voor de verzekeringen uit het Reaal Goed Geregeld Pakket gelden nieuwe polis­nummers. Die nummers staan op de Reaal Servicepas. Als het goed is, heb je die inmiddels van ons ontvangen. Heb je de pas nog niet gekregen? Dan kun je contact opnemen met de Reaal Klantenservice: 072 - 519 41 41. We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Waar vind ik de voor­waarden van het Goed Geregeld Pakket?

    Onze verzekeringsvoor­waarden zijn online beschikbaar. Ze staan op deze website op de pagina van de verzekering zelf.

    Download deze voor­waarden op je computer. Je hebt dan de versie die van toepassing is op jouw verzekering altijd bij de hand. Wil je toch een exemplaar op papier ontvangen? Dan kun je een e-mail sturen of bellen met de Reaal Klantenservice: 072 - 519 41 41. We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur. Onze verzekeringsvoor­waarden vind je ook altijd op reaal.nl/voor­waarden.

  • Hoeveel pakketkorting krijg ik per schade­verzekering?

    Heb je 2 of meer schade­verzekeringen? Dan geldt de pakketkorting van het Reaal Goed Geregeld Pakket. Deze korting loopt snel op, tot een maximum van 12%:

    2 verzekeringen: 2% 12%
    3 verzekeringen: 5% 12%
    4 verzekeringen: 8% 12%
    5 verzekeringen: 10% 12%12%
    8 verzekeringen of meer: 12%
  • Wat moet ik doen om over te gaan naar het Reaal Goed Geregeld Pakket?

    Je hoeft hiervoor niets te doen. Wij bundelen je schade­verzekeringen automatisch in het Reaal Goed Geregeld Pakket.

  • Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

    Wil je jouw schade­verzekering(en) stopzetten? Dan hebben wij een verzoek van je nodig. Meer informatie hierover vind je onder 'je schade­verzekering opzeggen'.

  • Ik wil mijn verzekeringen voor de ingangsdatum opzeggen. Wanneer stoppen mijn verzekeringen dan?

    Ontvangen wij jouw opzeg­formulier voor de startdatum van het Reaal Goed Geregeld Pakket? Dan beëindigen wij je schade­verzekering(en) op die startdatum. In onze brief met daarin je nieuwe premie vind je die startdatum.

  • Ik heb een nota gekregen waaruit blijkt dat ik premie moet bijbetalen of premie terugkrijg. Hoe zit dat?

    Je hebt meerdere schade­verzekeringen bij Reaal. Deze verzekeringen zijn in jouw geval niet gebundeld in één pakket. Dat komt omdat je voor de ene verzekering de premie bijvoorbeeld maandelijks betaalt, en voor de andere een jaarbetaling hebt. Als het goed is, heb je van ons daarover een brief ontvangen.

    Wij hebben daarna je schade­verzekeringen samengevoegd in één pakket met één betaal­termijn. Je hebt straks ook één einddatum die geldt voor het hele pakket. De einddata van je oude verzekeringen zijn gelijk getrokken en dus wellicht anders dan voorheen.

    Je nieuwe pakket heeft dus één einddatum. Alle verzekeringen in het pakket krijgen deze einddatum, zodat je de juiste pakketkorting krijgt en voortaan op dezelfde datum je premie betaalt. Door de overgang naar het nieuwe pakket kan de einddatum van sommige verzekeringen dus zijn verschoven.

  • Waarom moet ik dan extra premie betalen of ontvang ik premie terug?

    Je betaalt de premie vooruit. Als je moet bijbetalen, komt dat omdat de verzekeringsperiode is verlengd. Krijg je juist premie terug? Dan is de verzekeringsperiode door het gelijktrekken verkort. In dit schema laten we zien hoe dat werkt:

    De einddatum van jouw auto­verzekering wordt de einddatum van je pakket. Dat is dus 1 februari.Daardoor verschuift de einddatum van de inboedel­verzekering van 1 mei naar 1 februari.Betaalde je de premie van de inboedel­verzekering per jaar? Dan krijg je 3 maanden premie terug.Voor de reis­verzekering geldt het omgekeerde. De einddatum verschuift van 1 januari naar 1 februari. Daarom betaal je 1 maand premie bij.Wij verrekenen deze premiewijzigingen met elkaar. Daarna blijft er een klein bedrag over dat je terugkrijgt of juist moet bijbetalen.

    Dit komt alleen voor bij kwartaal-, halfjaar- of jaarbetalingen. Betaal je de premie per maand? Dan is er geen sprake van teruggave of bijbetalen.

  • Wat gebeurt er als ik de extra premie die na de ver­rekening overblijft niet wil betalen?

    Wil je de extra premie die na de ver­rekening overblijft niet betalen? Dan moet je de verzekering(en) opzeggen. Zeg je de verzekering(en) niet op? Maar betaal je de extra premie ook niet? Dan krijg je van ons een brief. Daarin vragen wij je om alsnog te betalen.

    Betaal je dan nog steeds de extra premie niet? Dan wordt de verzekering tijdelijk stopgezet. Je bent dan niet meer verzekerd. Je blijft wel verplicht om premie te betalen. Ook als wij je verzekering tijdelijk hebben stopgezet, heb je die verplichting. Als je de extra premie en de lopende premie volledig hebt betaald, activeren wij je verzekering weer.

    Betaal je na het tijdelijk stopzetten van je verzekering de premie nog steeds niet? Dan zullen wij uiteindelijk de verzekering definitief stopzetten. Dat heeft wel consequenties. Want het sluiten van een verzekering bij een andere verzekeraar kan daardoor lastiger zijn. Ook ben je nog steeds verplicht om de premie te betalen tot het moment dat wij je verzekering definitief hebben stopgezet.

  • Mijn verzekeringen zijn veranderd. Wat is er precies gewijzigd?

    De dekking van de Reaal schade­verzekeringen is veranderd en in sommige gevallen verruimd. Onze woon­verzekeringen hebben nu bijvoorbeeld standaard een allrisk dekking.

    • Wil je weten wat er precies voor je verandert? Bekijk dan deze verschillenlijst.
    • Gaat je Goed Geregeld Pakket in na 1 september 2014? Dan geldt deze verschillenlijst.
  • Wat is assurantiebelasting?

    Assurantiebelasting is een wettelijke belasting op de meeste schade­verzekeringen, bijvoorbeeld op een inboedel­verzekering of auto­verzekering. Deze belasting betaal je bovenop de premie. Iedere schadeverzekeraar draagt deze belasting direct af aan de Belastingdienst. Dat geldt dus ook voor Reaal. De ongevallen­verzekering is hierop een uitzondering. Daarvoor hoef je geen assurantiebelasting te betalen.

  • Ik mis een verzekering in de brief met de nieuwe premie. Klopt dat?

    Het kan zijn dat een schade­verzekering niet in jouw overzicht staat. Er zijn schade­verzekeringen die geen deel uitmaken van het Reaal Goed Geregeld Pakket. Dat zijn de volgende verzekeringen:

    • Kampeerauto­verzekering(Gezins)
    • Ongevallen­verzekering met afwijkende verzekerde bedragen of dekkingen
    • Losse glas­verzekering
    • Losse kostbaarheden­verzekering
    • Losse Ongevallen Inzittenden
    • Losse Schade­verzekering
    • Inzittenden
    • Motorrijtuigen­verzekering met alleen casco-dekking
    • Schade­verzekering voor speciale kentekens (diplomaten en ambassades)
    • Woonboten­verzekering
    • Ziekengeld­verzekeringSchade­verzekering voor trikes en quads

    Dat betekent niet dat de verzekering niet meer bestaat, deze blijft los bestaan. Je bent dus gewoon verzekerd. Ontbreekt er een andere schade­verzekering dan hierboven genoemd? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Waarom zijn mijn betaal­termijn en manier van betalen gewijzigd?

    Voordat wij je schade­verzekeringen hebben omgezet naar een Reaal Goed Geregeld Pakket had je meerdere schadepakketten of schade­verzekeringen. Voor deze pakketten of verzekeringen golden verschillende betaal­termijnen en kon je op meerdere manieren betalen. Voor de ene verzekering betaalde je bijvoorbeeld de premie per maand via automatische incasso en voor de andere per kwartaal per acceptgiro. In het Reaal Goed Geregeld Pakket is er maar één betaal­termijn en één manier van betalen mogelijk. Je hebt daarover van ons in juli een brief ontvangen.

    In onze brief waarin wij jouw nieuwe premie vermelden, kun je zien wat jouw nieuwe betaal­termijn en manier van betalen zijn.

Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.