Reaal Schadeverzekeringen wordt Nationale-Nederlanden

Veelgestelde vragen

Reaal Schadeverzekeringen is onlangs overgenomen door Nationale-Nederlanden. Dat betekent dat je vanaf nu geen zakelijke schadeverzekeringen meer kunt aanvragen bij Reaal. Je kunt wel offertes blijven aanvragen voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering of levensverzekering van Reaal.

Algemeen

  • Kan ik nog een nieuwe verzekering aanvragen?

    Vanaf nu kun je geen zakelijke schadeverzekeringen meer aanvragen bij Reaal. Je kunt je zakelijke schadeverzekering aanvragen bij Nationale-Nederlanden.

  • Wat betekent de overname voor mij als klant van Reaal?

    Je huidige Reaal zakelijke schadeverzekering loopt gewoon door en je kunt rekenen op onze service zoals je deze gewend bent. Ook voor vragen en advies kun je nog gewoon terecht bij je financieel adviseur. Er verandert voor jou nu niets.

    2 maanden voordat je huidige verzekering overgaat naar Nationale-Nederlanden ontvang je een persoonlijk bericht van Reaal over het stopzetten van je verzekering. Je ontvangt tegelijkertijd van Nationale-Nederlanden de eerste informatie over het aanbod voor je nieuwe verzekering bij Nationale- Nederlanden.

    Het aanbod zelf ontvang je enkele weken later en sluit aan op de einddatum van je verzekering bij Reaal. Je blijft dus goed verzekerd.

  • Moet ik als klant zelf iets doen?

    Je verzekering bij Reaal wordt beëindigd aan het einde van het verzekeringsjaar. Vanaf die datum ben je verzekerd bij Nationale-Nederlanden. Je hoeft hiervoor niets te doen. 2 maanden voordat je verzekering bij Reaal wordt beëindigd, ontvang je de eerste informatie over het aanbod voor een vergelijkbare verzekering bij Nationale-Nederlanden.
  • Mogen mijn persoonsgegevens zonder mijn toestemming worden gebruikt?

    Omdat je een overeenkomst hebt met Reaal Schadeverzekeringen en omdat Nationale-Nederlanden en Reaal Schadeverzekeringen door de overname onderdeel uitmaken van één bedrijf (Nationale-Nederlanden), mag Nationale-Nederlanden je persoonsgegevens gebruiken. Deze gegevens zijn nodig om je als klant goed te kunnen blijven helpen en te zorgen dat je goed verzekerd blijft.

    Nationale-Nederlanden gebruikt de persoons- en productgegevens volgens haar privacy statement. Reaal en Nationale Nederlanden houden zich daarbij aan de privacyregelgeving. Meer informatie over het gebruik vind je in het privacy statement van Nationale-Nederlanden.

  • Ik heb meerdere schadeverzekeringen bij Reaal. Wat verandert er voor mij?

    Heb je 1 of meerdere particuliere schadeverzekeringen bij Reaal? Dan gaan Reaal en Nationale-Nederlanden je hier apart over informeren.

    Heb je een huisdierenverzekering bij Reaal Dier & Zorg? Dan gaan Reaal Dier & Zorg en OHRA je hier apart over informeren.

  • Wil je meer informatie lezen over de krachtenbundeling van VIVAT en NN Group?

    Op deze informatiepagina lees je meer over de overname van VIVAT Schadeverzekeringen door Nationale-Nederlanden en wat deze overname voor jou betekent.

Van Reaal naar Nationale-Nederlanden

  • Hoe en wanneer word ik geïnformeerd over de beëindiging van mijn verzekering bij Reaal en de ingang van mijn nieuwe verzekering?

    2 maanden voor de einddatum van je zakelijke schadeverzekering, ontvang je een persoonlijk bericht van Reaal over het stopzetten van je Reaal verzekering. Je ontvangt tegelijkertijd van Nationale- Nederlanden de eerste informatie over het aanbod voor je nieuwe verzekering bij Nationale- Nederlanden. Dit aanbod ontvang je enkele weken later en sluit aan op de einddatum van je verzekering bij Reaal. Je blijft dus goed verzekerd.

    We verwachten dat de eerste klanten bericht ontvangen over de nieuwe zakelijke schadeverzekering van Nationale-Nederlanden in oktober 2020. De laatste klanten ontvangen in oktober 2021 bericht.

  • Heeft de overname gevolgen voor mijn premie en voorwaarden?

    Zolang je zakelijke schadeverzekering nog loopt bij Reaal, verandert er niets aan je premie en ook niet aan je voorwaarden. In het aanbod van Nationale-Nederlanden dat je voor de einddatum van je Reaal verzekering ontvangt, zie je de premie en de voorwaarden van je nieuwe Nationale-Nederlanden verzekering.

  • Wat betekent de overname voor mijn automatische incasso?

    Zolang je verzekering nog loopt bij Reaal, verandert er niets met je automatische incasso. 2 maanden voordat je Reaal zakelijke schadeverzekering afloopt, ontvang je van Nationale Nederlanden meer informatie over je nieuwe verzekering. Nationale-Nederlanden zal je dan ook informeren hoe zij de premie zal gaan incasseren.

  • Wat als ik het niet eens ben met de nieuwe verzekering?

    Wil je geen gebruik maken van het aanbod voor een nieuwe verzekering van Nationale-Nederlanden? Dan heb je natuurlijk altijd het recht om het aanbod van Nationale-Nederlanden af te wijzen. Hoe je dit kunt doen, staat in de informatiebrief van Nationale-Nederlanden die je 2 maanden voor de ingangsdatum van de Nationale-Nederlanden verzekering ontvangt.

Vragen over en wijzigen van je verzekering

  • Hoe kan ik mijn verzekering aanpassen?

    Je kunt je Reaal zakelijke schadeverzekering aanpassen via MKBbeheer@reaal.nl of neem contact op met je financieel adviseur.

    Zodra je een verzekering hebt van Nationale-Nederlanden kun je het beste contact opnemen met je financieel adviseur.

  • Ik ga binnenkort verhuizen, aan wie moet ik mijn nieuwe adres doorgeven?

    Heb je nog een verzekering van Reaal? Dan kun je de wijziging doorgeven via MKBbeheer@reaal.nl of neem contact op met je financieel adviseur.

    Zodra je een verzekering hebt van Nationale-Nederlanden kun je het beste contact opnemen met je financieel adviseur.

    Heb je een verzekering bij Reaal én bij Nationale-Nederlanden? Geef je nieuwe adres dan aan beide verzekeraars door.

  • Ik heb een vraag over mijn verzekering. Met wie moet ik contact opnemen?

    Heb je een vraag over je Reaal verzekering? Neem dan contact op met je financieel adviseur.

    Heb je een vraag over je verzekering bij Nationale-Nederlanden? Neem dan contact op met Nationale-Nederlanden.

  • Ik heb een schade of een juridisch conflict, waar moet ik deze melden?

    Zolang je zakelijke schadeverzekering nog loopt bij Reaal, kun je je schade melden via onze website of neem contact op met je financieel adviseur.

    Heb je een juridisch conflict, dan kun je dat rechtstreeks melden bij DAS rechtsbijstand. Ook zodra je verzekerd bent bij Nationale-Nederlanden, kun je je juridisch conflict rechtstreeks bij DAS melden.

    Andere schades kun je vanaf dat moment melden aan je financieel adviseur of meld de schade voor je zakelijke schadeverzekering via de website van Nationale-Nederlanden.

  • Wat gebeurt er bij schade of juridisch conflict als mijn verzekering bij Reaal is beëindigd?

    Een schade die al in behandeling is bij Reaal wordt afgehandeld door Reaal. Een juridisch conflict dat al in behandeling is bij DAS wordt afgehandeld door DAS.

    Zodra je verzekerd bent bij Nationale- Nederlanden, kun je je juridisch conflict rechtstreeks bij DAS melden.

    Andere schades kun je vanaf dat moment melden aan je financieel adviseur of meld de schade voor je zakelijke schadeverzekering via de website van Nationale-Nederlanden.

  • Ik heb recent een klacht ingediend. Wordt deze nog in behandeling genomen?

    Is je klacht ingediend bij Reaal? Dan handelen wij je klacht af.

Wie is Nationale-Nederlanden?

Nationale-Nederlanden is als onderdeel van NN Group, een financieel dienstverlener. Met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland is Nationale-Nederlanden sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt. Of het nu gaat over verzekeringen, pensioenen of bancaire producten, dagelijks zetten medewerkers zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen.