Schade Vereniging van Eigenaren

Bij schade is het prettig om te weten wat je moet en kunt doen. Om je hierbij te helpen, hebben wij de belangrijkste punten op een rij gezet:

  • Wat kun je het beste doen als je schade hebt?

    Zorg altijd voor de veiligheid van de bewoner(s).Probeer de schade te beperken, maar neem hierbij geen onnodige risico's. Dweil water op die lekt uit een kapotte radiator, maar red geen spullen uit een brandende woning of berging.Komt de brandweer assisteren? Dan schakelt de brandweercommandant een zogeheten 'salvage-coördinator' in. Bij twijfel kun je de afdeling Schade­regeling bellen via 0800 - 732 25 48 57. Dit nummer is 7 dagen in de week, 24 uur per dag bereikbaar en is gratis. Buiten kantoortijden staat een medewerker van SOS International je te woord. Om je goed te kunnen helpen bij je schadeafhandeling, werken we met een telefoonkeuzemenu.Meld de schade. Bel hiervoor Reaal of je financieel adviseur. Hij kan je begeleiden tijdens de afwikkeling.Als je wilt dan kunnen wij het herstel regelen via een hersteller die aangesloten is bij Reaal Herstel Service. Hiermee is de kwaliteit van het herstel ge­waarborgd en regelen wij de betaling aan de hersteller.Is er ingebroken? Vergeet dan niet aangifte te doen bij de politie.Neem waar mogelijk foto's van de schade. Dit versnelt de afwikkeling van de schade.

    Voorkom een eigen risico bij glasschade

    Bij glasschade geldt een eigen risico van € 250. Dit eigen risico vervalt bij herstel door een glaszetter die is aangesloten bij Service Glasherstel of bij Uniglas. Bel hiervoor naar Reaal Schadeherstel, 0800- 732 25 48 57 of vraag aan je vaste glaszetter of hij deel uitmaakt van Service Glasherstel of Uniglas.

  • Wat doen wij na ontvangst van je schademelding?
    • Wij bevestigen de ontvangst van de schademelding. Je ontvangt daarbij ook ons dossier­nummer. Die bevestiging krijg je meestal via je financieel adviseur. Hij houdt je verder op de hoogte.
    • Soms hebben wij meer informatie nodig, bijvoorbeeld een uitgebreidere toelichting, reparatienota's of aankoopgegevens. Wij vragen deze informatie aan jou of je financieel adviseur. Dat kan telefonisch, maar soms vragen we om documenten per post of e-mail op te sturen.
    • Kunnen wij de schademelding direct afhandelen of betalen? Dan informeren wij je (of je financieel adviseur) hierover binnen maximaal 10 werkdagen.
    • Heb je vragen over je schademelding of is er iets niet helemaal duidelijk? Neem dan contact op met je financieel adviseur.
    • Soms kun je voor herstel van de schade gebruikmaken van de Reaal Herstel Service. Vraag je contactpersoon bij Reaal of je financieel adviseur om meer informatie.
Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

  • Feedback

    Help ons deze pagina nog beter te maken.