Schade op zakenreis

Heb jijzelf of één van je medewerkers schade tijdens een zakenreis? Dat is vervelend. Hieronder lees je hoe je een schadeclaim kunt indienen op je zakenreis­verzekering.

  • Wat kun je het beste doen als je schade hebt?
    • Meld je schade met het online schade­formulier, via je financieel adviseur of download het schade­formulier in PDF-formaat.
    • In geval van nood kun je tijdens je vakantie of reis bellen met de SOS Alarmcentrale. Het telefoon­nummer is 0031 - 20 651 51 51.
    • De SOS Alarmcentrale kan u helpen met veel zaken. Zoals bijvoorbeeld het regelen van een ziekenhuisopname, automobilistenhulp of een eerdere vlucht terug naar Nederland. In sommige gevallen moet je contact met hen opnemen om toestemming te krijgen voor het maken van bepaalde kosten. In je polisvoor­waarden staat vermeld wanneer je verplicht bent toestemming te vragen.
    • Is er sprake van diefstal of verlies? Vergeet niet ter plaatse aangifte te doen bij de politie en eventueel bij de luchtvaartmaatschappij, de hoteldirectie of het vervoersbedrijf.
    • Neem waar mogelijk foto's van de schade, voor het geval hier later om gevraagd wordt.
  • Wat doen wij na ontvangst van je schademelding?
    • Wij bevestigen de ontvangst van je schademelding. Je ontvangt daarbij ons dossier­nummer. Die bevestiging krijg je meestal via je financieel adviseur. Hij houdt je verder op de hoogte.
    • Soms hebben wij meer informatie nodig, bijvoorbeeld een uitgebreidere toelichting of aankoopgegevens. Wij vragen deze informatie dan op bij jou of bij je financieel adviseur. Dat kan telefonisch, maar sommige documenten moeten per post of e-mail toegestuurd worden.
    • Kunnen wij de schadeclaim direct afhandelen of betalen? Dan informeren wij je (of je financieel adviseur) hierover binnen maximaal 10 werkdagen.
    • Heb je vragen over je schademelding of is er iets niet helemaal duidelijk? Bel ons dan gerust op telefoon­nummer 0800 - 732 25 48 57 (vanuit het buitenland 0031 - 79 320 81 90). Dit nummer is 7 dagen in de week, 24 uur per dag bereikbaar en is gratis. Buiten kantoortijden staat een medewerker van SOS International je te woord. Om je goed te kunnen helpen bij je schadeafhandeling, werken we met een telefoonkeuzemenu.
Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

  • Feedback

    Help ons deze pagina nog beter te maken.