Schade op reis

Kan je vakantie niet doorgaan of ben je tijdens je vakantie het slachtoffer geworden van bijvoorbeeld diefstal of verlies van eigendommen? Dan kun je een schadeclaim indienen op je reis­verzekering. Kan je vakantie niet doorgaan? Doe dan een beroep op de annulerings­verzekering.

Schade op reis

  • Reis­verzekering

    • Meld je schade met het online schade­formulier of via je financieel adviseur.
    • In geval van nood kun je tijdens je vakantie of reis bellen met de SOS Alarmcentrale. Het telefoon­nummer is 0031 - 20 651 58 55 en staat ook op je verzekeringspas.
    • De SOS Alarmcentrale kan je helpen met veel zaken. Zoals bijvoorbeeld het regelen van een ziekenhuisopname, automobilistenhulp of een eerdere vlucht terug naar Nederland. In sommige gevallen moet je contact met hen opnemen om toestemming te krijgen voor het maken van bepaalde kosten. In je polisvoor­waarden staat vermeld wanneer je verplicht bent toestemming te vragen.
    • Is er sprake van diefstal of verlies? Vergeet niet ter plaatse aangifte te doen bij de politie en eventueel bij de luchtvaartmaatschappij, de hoteldirectie of het vervoersbedrijf.
    • Neem waar mogelijk foto's van je schade, voor het geval hier later om gevraagd wordt.

    Wat doen wij na ontvangst van je schademelding?

    • Wij of je financieel adviseur bevestigen de ontvangst van je schademelding. Je ontvangt daarbij ons dossier­nummer.
    • Soms hebben wij meer informatie nodig, bijvoorbeeld een uitgebreidere toelichting of aankoopgegevens. Wij vragen deze informatie dan op bij jou of bij je financieel adviseur. Dat kan telefonisch, maar sommige documenten moeten per post of e-mail toegestuurd worden.
    • Kunnen wij de schadeclaim direct afhandelen of betalen? Dan informeren wij jou of je financieel adviseur hierover binnen maximaal 10 werkdagen.
    • Heb je vragen over je schademelding of is er iets niet helemaal duidelijk? Bel ons dan gerust op telefoon­nummer 0800 - 732 25 48 57 (vanuit het buitenland 0031 - 79 320 81 90). Dit nummer is 7 dagen in de week, 24 uur per dag bereikbaar en is gratis. Buiten kantoortijden staat een medewerker van SOS International je te woord. Om je goed te kunnen helpen bij je schadeafhandeling werken we met een telefoonkeuzemenu.
  • Annulerings­verzekering

    Heb je een vakantie of reis geboekt? Maar kun je door omstandigheden niet vertrekken? Dan kun je een claim indienen op je annulerings­verzekering. Meld je claim met het online schade­formulier of via je financieel adviseur.

    Wat hebben wij van je nodig?

    • Kun je om medische redenen niet weg? Dan hebben wij een verklaring van je arts nodig. Daarin staat dat je niet mag reizen. Je arts mag geen medische informatie in de verklaring zetten.
    • De boekingsnota en een annuleringsnota waaruit blijkt welke kosten voor je rekening komen.
    • Is een familielid van je overleden? Dan ontvangen wij graag een kopie van de rouwkaart. Een familielid is een ouder, opa, oma, (klein)kind, broer of zus.

    Wat doen wij na ontvangst van je claim?

    • Wij of je financieel adviseur bevestigen de ontvangst van je schadeclaim. Je ontvangt daarbij ons dossier­nummer.
    • Soms hebben wij meer informatie nodig, bijvoorbeeld een uitgebreidere toelichting. Wij vragen deze informatie dan bij jou of bij je financieel adviseur op. Dat kan telefonisch, maar sommige documenten moeten per post of e-mail toegestuurd worden.
    • Kunnen wij de schadeclaim direct afhandelen of betalen? Dan informeren wij jou of je financieel adviseur hierover binnen 10 werkdagen.

    Heb je nog vragen?

    Heb je vragen over je melding? Of is er iets niet helemaal duidelijk? Bel ons dan gerust. Wij zijn op werkdagen van 8.00 uur tot 17.30 uur telefonisch bereikbaar op telefoon­nummer 0800 - 732 25 48 57 (vanuit het buitenland 0031 - 79 320 81 90). Om je goed te kunnen helpen bij je schadeafhandeling, werken we met een telefoonkeuzemenu.

  • Autopech in het buitenland

    Heb je autopech in het buitenland en kun je niet verder rijden? Dan is dat heel vervelend. Zeker als je dingen moet regelen in een vreemde taal. Ben je verzekerd voor deze pechhulp? Dan kun je een claim indienen. Je doet dat als volgt:

    Meld je schade bij SOS International

    Geef de schademelding direct door aan SOS International via 0031 - 20 651 58 55. Dit telefoon­nummer is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. De medewerkers van SOS International helpen je dan verder. De alarmcentrale van SOS International staat al meer dan 30 jaar voor actieve en internationale hulpverlening. Meer informatie vind je op sosinternational.nl.

    Extra service bij aanvullende verzekering

    Mogelijk profiteer je van extra service. Dit is afhankelijk van hoe je verzekerd bent. Als het niet mogelijk is om je auto binnen 2 dagen te repareren, dan wordt deze naar Nederland vervoerd. Je passagiers en jijzelf krijgen een vergoeding voor reiskosten naar huis op basis van openbaar vervoer 2e klasse.

    Wat doen wij na ontvangst van je schademelding?

    • Wij of je financieel adviseur bevestigen de ontvangst van je schademelding. Je ontvangt daarbij ons dossier­nummer.
    • Soms hebben wij meer informatie nodig, bijvoorbeeld een uitgebreidere toelichting of reparatienota's. Wij vragen deze informatie dan bij jou of je financieel adviseur op. Dat kan telefonisch, maar sommige documenten moeten per post of e-mail toegestuurd worden.
    • Kunnen wij de schadeclaim direct afhandelen of betalen? Dan informeren wij jou of je financieel adviseur hierover binnen maximaal 10 werkdagen.
  • Schade aan je caravan

    Heb je schade aan je caravan? Bel dan zo snel mogelijk met:

    • Je financieel adviseur of onze afdeling Schade­regeling via 0800 - 732 25 48 57 (vanuit het buitenland 0031 - 79 320 81 90). Dit nummer is 7 dagen in de week, 24 uur per dag bereikbaar en is gratis. Buiten kantoortijden staat een medewerker van SOS International je te woord. Om je goed te kunnen helpen bij je schadeafhandeling, werken we met een telefoonkeuzemenu.
    • Ben je in het buitenland en heb je schade of heb je een hulpdienst nodig bij een ongeval? Bel dan SOS International: 0031 - 20 651 58 55.

    Doe aangifte

    Doe altijd aangifte bij de politie als je caravan is gestolen. En ook na een aanrijding of schade waarbij de dader onbekend is.

Schade melden?

Bel direct 0800 - 732 25 48 57
24 uur per dag, 7 dagen per week

Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.