Schade aan je bedrijfsvoertuig

Heb je schade aan een bedrijfsvoertuig of schade daarmee veroorzaakt bij iemand anders? Dan is het prettig om te weten wat je moet doen. Om je hierbij te helpen, hebben wij de belangrijkste punten op een rij gezet.

Schade aan je bedrijfsvoertuig

  • Schade met je bedrijfsvoertuig

    Heb je schade aan een bedrijfsvoertuig of schade veroorzaakt bij iemand anders? Dan is het prettig om te weten wat je moet doen. Om je hierbij te helpen, hebben wij de belangrijkste punten op een rij gezet:

    Schade melden

    Zorg ervoor dat de schade beperkt blijft. Geef de schademelding direct door aan je financieel adviseur of aan Reaal via telefoon­nummer 0800 - 732 25 48 57 (vanuit het buitenland 0031 - 79 320 81 90). Dit nummer is 7 dagen in de week, 24 uur per dag bereikbaar en is gratis. Buiten kantoortijden staat een medewerker van SOS International je te woord. Zorg ervoor dat je het polis­nummer en het kenteken van je voertuig bij de hand heeft. Kun je na een aanrijding niet verder rijden? Dan heb je recht op hulpverlening. De kosten hiervan betalen wij.

    Om je goed te kunnen helpen bij je schadeafhandeling, werken we met een telefoonkeuzemenu.

    Vul het Europees Schade­formulier in

    Vul het Europees Schade­formulier direct in. Kun je het formulier niet downloaden? Vraag het dan op bij je financieel adviseur. Gaat het om een aanrijding met een tegenpartij? Vul het formulier dan samen in. Heb je het formulier niet bij je? Noteer dan de gegevens van de ander:

    • Naam
    • Adres
    • Telefoon­nummer
    • Kenteken
    • Verzekeraar van de andere persoon

    Heb je schade aan je voertuig, is er geen andere partij bij betrokken en ben je hiervoor verzekerd? Vul dan op het formulier alleen je gegevens in.

    Stuur het ingevulde Europees Schade­formulier naar je financieel adviseur. Je financieel adviseur zorgt er dan voor dat het formulier bij Reaal te­rechtkomt.

    Zijn er getuigen?

    Zijn er getuigen die het ongeluk hebben zien gebeuren? Noteer dan ook hun naam, adres en telefoon­nummer.

    Wat doen wij na ontvangst van je schadeclaim?

    • Wij bevestigen de ontvangst van je schadeclaim. Je ontvangt daarbij ook ons dossier­nummer. Die bevestiging krijg je meestal via je financieel adviseur. Hij houdt je verder op de hoogte.
    • Soms hebben wij meer informatie nodig, bijvoorbeeld een uitgebreidere toelichting over de toedracht van het ongeval. Wij vragen deze informatie dan bij jou of je financieel adviseur op. Dat kan telefonisch, maar sommige documenten moeten per post of e-mail toegestuurd worden.
    • Kunnen wij de schadeclaim direct afhandelen of betalen? Dan informeren wij je (of je financieel adviseur) hierover binnen 10 werkdagen.

    Heb je een Beperkt of Volledig Casco verzekering?

    Ben je Beperkt Casco of Volledig Casco verzekerd? Dan kun je gebruikmaken van de Schadegarant reparateurs. De voordelen daarvan zijn:

    • Je hoeft meestal geen eigen risico te betalen.
    • Ook vervangend vervoer is meteen geregeld.
    • Meer informatie over de reparateurs van Schadegarant vind je op schadegarant.nl.
  • Autoruitschade

    Heb je autoruitschade en ben je daarvoor verzekerd? Dan kun je het volgende doen:

    • Zorg ervoor dat de schade beperkt blijft. Geef de schademelding direct door aan je financieel adviseur of aan Reaal via telefoon­nummer 0800 - 732 25 48 57 (vanuit het buitenland 0031 - 79 320 81 90). Dit nummer is 7 dagen in de week, 24 uur per dag bereikbaar en is gratis. Buiten kantoortijden staat een medewerker van SOS International je te woord. Om je goed te kunnen helpen bij je schadeafhandeling, werken we met een telefoonkeuzemenu. Zorg ervoor dat je je polis­nummer en het kenteken van je voertuig bij de hand heeft. Wij kunnen je dan helpen bij het zoeken van een ruithersteller in de buurt.
    • Kies je voor een bij Reaal aangesloten glasherstelbedrijf van Glasgarant? Dan wordt het eigen risico bij ruitvervanging verlaagd en vervalt het eigen risico bij reparatie met harsinjectie. Met hulp van een herstelbedrijf van GlasGarant is de ruitschade aan je auto snel weer hersteld. Meer informatie vind je op glasgarant.nl.

    Wat doen wij na ontvangst van je schadeclaim?

    • Wij bevestigen de ontvangst van je schadeclaim. Je ontvangt daarbij ook ons dossier­nummer. Die bevestiging krijg je meestal via je financieel adviseur. Hij houdt je verder op de hoogte.
    • Soms hebben wij meer informatie nodig, bijvoorbeeld een uitgebreidere toelichting. Wij vragen deze informatie dan bij jou of je financieel adviseur op. Dat kan telefonisch, maar sommige documenten moeten per post of e-mail toegestuurd worden.
    • Kunnen wij de schadeclaim gelijk afhandelen of betalen? Dan informeren wij jou (of je financieel adviseur) hierover binnen 10 werkdagen.
  • Auto gestolen of inbraak in je auto

    Diefstal van je auto
    Is je auto gestolen? Meld dit dan direct bij het Vermiste Auto Register via 071-364 17 77. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Wij raden je aan ook melding te maken als je niet tegen diefstal verzekerd bent. Het vergroot de kans op terugvinden van het voertuig aanzienlijk.

    Meld de diefstal ook direct bij de politie in de plaats waar je voertuig gestolen is. Daarna neem je contact op met Reaal, afdeling Diefstal via 079-320 85 29. Ook dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. In het weekend en op werkdagen voor en na kantoortijden staat een medewerker van SOS International je te woord.

    Na het telefonisch contact met Reaal ontvang je een vragen­formulier. Dat formulier vul je in en stuur je naar ons op, samen met het proces-verbaal, sleutels, kentekenpapieren en de aankoopnota.

    Inbraak in je auto
    Heb je een Beperkt Casco of Volledig Casco verzekering, is er ingebroken in je auto en zijn er autoaccessoires (bijvoorbeeld een navigatie­systeem of autoradio) gestolen? Meld die inbraak dan zo snel mogelijk bij de politie. Dat kan ook via internet. Geef de schademelding eveneens direct door aan je financieel adviseur. Je mag ook rechtstreeks melding maken bij Reaal via 079 – 320 81 80. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. In het weekend en op werkdagen buiten kantoortijden staat een medewerker van SOS International je te woord. Zorg ervoor dat je het polis­nummer en het kenteken van je voertuig bij de hand hebt.

    Wat doen wij na ontvangst van je schademelding?

    • Wij bevestigen de ontvangst van je schademelding. Je ontvangt daarbij ons dossier­nummer. Die bevestiging krijg je meestal via je financieel adviseur. Hij houdt je verder op de hoogte.
    • Soms hebben wij meer informatie nodig, bijvoorbeeld een uitgebreidere toelichting of aankoopnota's. Wij vragen deze informatie dan bij jou of je financieel adviseur op. Dat kan telefonisch, maar sommige documenten moeten per post of e-mail toegestuurd worden.
    • Kunnen wij de schadeclaim direct afhandelen of betalen? Dan informeren wij jou (of je financieel adviseur) hierover binnen maximaal 10 werkdagen.
Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

  • Feedback

    Help ons deze pagina nog beter te maken.