Schade in of aan je pand

Heb je schade aan je bedrijfspand door bijvoorbeeld brand, inbraak of storm? Dan is het prettig om te weten wat je moet en kunt doen. Om je hierbij te helpen, hebben wij de belangrijkste punten op een rij gezet:

  • Wat kun je het beste doen als je schade hebt?
    • Zorg dat je zelf veilig bent.
    • Probeer de schade te beperken. Neem hierbij echter geen onnodige risico's. Je kunt bijvoorbeeld wel water opdweilen dat uit een radiator op je houten vloer is gelekt. Maar je gereedschap uit je brandende schuur proberen te redden, is niet aan te raden.
    • Bij een brand waarbij de brandweer ter plaatse komt, schakelt de brandweercommandant een zogeheten 'salvage-coördinator' in. Deze zorgt onder andere voor de schademelding bij Reaal. Bij twijfel kun je afdeling Schade­regeling bellen via 0800 - 732 25 48 57 (vanuit het buitenland 0031 - 79 320 81 90). Dit nummer is 7 dagen in de week, 24 uur per dag bereikbaar en is gratis. Buiten kantoortijden staat een medewerker van SOS International je te woord. Om je goed te kunnen helpen bij je schadeafhandeling, werken we met een telefoonkeuzemenu.
    • Je moet je schade melden. Print het schade­formulier, vul het in en stuur het naar je financieel adviseur. Hij begeleidt je dan tijdens de afwikkeling.
    • Is er bij je ingebroken? Vergeet dan niet aangifte te doen bij de politie.
    • Neem waar mogelijk foto's van je schade. Dit versnelt de afwikkeling van de schade.
  • Wat doen wij na ontvangst van je schademelding?
    • Wij bevestigen de ontvangst van je schademelding. Je ontvangt daarbij ook ons dossier­nummer. Die bevestiging krijg je meestal via je financieel adviseur. Hij houdt je verder op de hoogte.
    • Soms hebben wij meer informatie nodig, bijvoorbeeld een uitgebreidere toelichting, reparatienota's of aankoopgegevens. Wij vragen deze informatie dan op bij jou of je financieel adviseur. Dat kan telefonisch, maar sommige documenten moeten per post of e-mail toegestuurd worden.
    • Kunnen wij de schademelding direct afhandelen of betalen? Dan informeren wij je (of je financieel adviseur) hierover binnen maximaal 10 werkdagen.
    • Heb je vragen over je schademelding of is er iets niet helemaal duidelijk? Bel ons dan gerust op telefoon­nummer 0800 - 732 25 48 57 (vanuit het buitenland 0031 - 79 320 81 90). Dit nummer is 7 dagen in de week, 24 uur per dag bereikbaar en is gratis. Buiten kantoortijden staat een medewerker van SOS International je te woord. Om je goed te kunnen helpen bij je schadeafhandeling, werken we met een telefoonkeuzemenu.
    • In sommige gevallen kun je gebruikmaken van de Reaal Herstel Service. Vraag je contactpersoon bij Reaal om meer informatie.
Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

  • Feedback

    Help ons deze pagina nog beter te maken.