Claim voor recht en aansprakelijkheid

Je bent zuinig op je bedrijf, jezelf en jouw medewerkers. Daarom doe je er alles aan om gezond te blijven en wil je financiële problemen zoveel mogelijk voorkomen. Gelukkig zijn er verzekeringen die je daarbij helpen, zoals de bedrijfs­aansprakelijkheids­verzekering en rechtsbijstand­verzekering. Hieronder lees je hoe je voor deze verzekeringen een claim in kunt dienen.

  • Bedrijfs­aansprakelijkheids­verzekering

    Heb jij of één van jouw werknemers schade toegebracht aan derden? Lees hoe je deze schade kunt claimen.

    Print het schade­formulier, vul het in en stuur het naar je financieel adviseur. Je adviseur begeleidt je dan tijdens de afwikkeling.

    Ga je schade melden? Denk dan aan het volgende:

    • Omschrijf duidelijk wat er is gebeurd. Als je op het schade­formulier niet genoeg ruimte voor een goede beschrijving hebt, kun je een aanvullende toelichting meesturen.
    • Doe geen toezeggingen naar anderen over vergoedingen. Hoe duidelijk een situatie soms ook lijkt, de wet en uitspraken van rechters kunnen een andere uitkomst geven dan je in eerste instantie verwacht.

    Wat doen wij na ontvangst van je schademelding?

    • Wij bevestigen de ontvangst van je schademelding. Je ontvangt daarbij ons dossier­nummer. Die bevestiging krijg je meestal via je financieel adviseur. Hij houdt je verder op de hoogte. Ook de andere partij sturen wij in de meeste gevallen een ontvangstbevestiging.
    • Soms hebben wij meer informatie nodig, bijvoorbeeld een uitgebreidere toelichting, reparatienota's of aankoopgegevens. Wij vragen deze informatie dan bij jou of je financieel adviseur op. Dat kan telefonisch, maar sommige documenten moeten per post of e-mail toegestuurd worden. De andere partij vragen wij ook altijd om informatie. Zoals een toelichting op hoe de schade is ontstaan en reparatie- of aankoopgegevens.
    • Als alle informatie binnen is, beoordelen wij de stukken en bekijken we of jij (gedeeltelijk) aansprakelijk bent. Ook de hoogte van de schade stellen we vast.
    • Kunnen wij de schademelding direct afhandelen of betalen? Dan informeren wij jou (of je financieel adviseur) hierover binnen maximaal 10 werkdagen.
    • Heb je vragen over je schademelding of is er iets niet helemaal duidelijk? Bel ons dan gerust op telefoon­nummer 0800 - 732 25 48 57 (vanuit het buitenland 0031 - 79 320 81 90). Dit nummer is 7 dagen in de week, 24 uur per dag bereikbaar en is gratis. Buiten kantoortijden staat een medewerker van SOS International jou te woord. Om je goed te kunnen helpen bij je schadeafhandeling, werken we met een telefoonkeuzemenu.
  • Rechtsbijstand­verzekering

    Heb je juridische bijstand nodig en ben je daarvoor verzekerd?

    • Voor juridische bijstand werkt Reaal samen met de gespecialiseerde verzekeraar DAS. Meer informatie vind je op das.nl.
    • Voor juridische bijstand kun je contact opnemen met DAS via 020 - 651 88 15 (bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 uur en 17.30 uur uur). Om je beter te kunnen helpen, werkt DAS met een telefoonkeuzemenu. Zorg ervoor dat je jouw polis­nummer bij de hand hebt. De mensen van DAS zullen je dan verder helpen.
Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

  • Feedback

    Help ons deze pagina nog beter te maken.