Wanneer iemand is overleden

Het overlijden van een dierbare is een ingrijpende gebeurtenis. Als nabestaande moet je in deze moeilijke periode ook van alles regelen. We staan daarom klaar om je te helpen met de afhandeling van verzekeringen die bij Reaal lopen. Hieronder lees je wat er zoal moet gebeuren en wat je van ons kunt verwachten.

Hoe kan ik een overlijden melden?

Om een overlijden goed te verwerken, hebben wij altijd een akte van overlijden nodig. Dit bewijs van overlijden kun je opvragen bij de gemeente waar het overlijden heeft plaatsgevonden.

U kunt op verschillende manieren een overlijden melden.

Overlijden melden bij Reaal én andere bedrijven

U kunt ervoor kiezen om alle opzeggingen, naamswijzigingen en contractovernames van verschillende partijen te beheren in één overzicht. Reaal werkt hiervoor samen met Closure. U vult maar één keer de gegevens in, waarna u controle heeft over alles rondom de verzekeringen, bankzaken, telefoonabonnement(en), tijdschriften, social media etc.

U kunt kosteloos gebruik maken van deze dienst.

Overlijden melden bij Reaal

U kunt er ook voor kiezen om het overlijden alleen bij Reaal te melden. Maak hierbij gebruik van het online formulier en upload de akte van overlijden. 

Andere manieren om een overlijden bij ons te melden zijn:
• Via de financieel adviseur van de overledene.
• Per telefoon: 072 - 519 40 00.

Wat kunt u verwachten?

Nadat u het overlijden heeft gemeld, bekijken wij welke verzekeringen de overledene bij ons heeft. Vervolgens ontvangt u van ons een bevestiging van de melding waarin u leest welke documenten u wij eventueel nog nodig hebben om de uitkeringen te kunnen doen. Heeft u het overlijden online gemeld? Dan kunnen wij in veel gevallen al uitkeren met alleen de akte van overlijden.

Welke documenten zijn nodig?

Akte van overlijden
Om een overlijden goed te verwerken, hebben wij altijd een akte van overlijden nodig. Dit bewijs van overlijden kunt u opvragen bij de gemeente waar het overlijden heeft plaatsgevonden.