Antwoord op de meestgestelde vragen

Wat te doen met je brief van Reigerdael?

In mei 2016 kreeg een deel van onze verzekerden met een uitvaart­verzekering een brief van Reigerdael over hun dienstverlening en bijbehorende jaarlijkse kosten. Wij zijn inhoudelijk niet betrokken geweest bij de brief en waren vooraf niet geïnformeerd. We snappen dat je vragen hebt over deze brief. Daarom vind je hieronder antwoord op de meestgestelde vragen.

Waarom moet ik betalen?

Je bent niet verplicht om de nota te betalen. Je kunt er voor kiezen de nota te betalen, een andere financieel adviseur te zoeken of de nota niet te betalen en geen gebruik te maken van de dienstverlening van Reigerdael. In het laatste geval lopen de polis en de dekking ongewijzigd door en blijf je op agentschap van Reigerdael staan. Als je geen periodieke kosten voor beheer betaalt, blijven een aantal zaken kosteloos. Zoals adreswijzigingen, verstrekken van basisinformatie over de polis (zonder advies) en het afhandelen van een verzoek om uitkering bij overlijden. Komt er advies bij kijken? Dan kan Reigerdael hier per advies kosten voor in rekening brengen. In het dienstverleningsdocument van Reigerdael lees je hier meer over. Natuurlijk kun je ook Reaal bellen. In het geval van adreswijzigingen of andere wijzigingen voeren wij deze kosteloos door. Ook in geval van overlijden kun je dit direct bij Reaal melden; wij gaan zonder aanvullende kosten over tot uitkering.

Wat gebeurt er nu als ik overlijd, wordt het nog wel geregeld?

Ja, de verzekering blijft ongewijzigd. In geval van overlijden kan dit bij Reaal (of Reigerdael) gemeld worden. We laten dan weten welke documenten er nodig zijn om de verzekering te laten uitkeren.

Ik weet niets van Reigerdael, waarom zijn zij mijn tussenpersoon?

Reigerdael treedt op als adviseur en bemiddelaar in verzekeringen. In sommige gevallen is Reigerdael al langere tijd de adviseur voor jouw polis. In andere gevallen kan het zijn dat je oude tussenpersoon zijn werkzaamheden gestaakt heeft. In dat geval hebben we een koppeling gemaakt met Reigerdael.

Wat kunnen wij voor je doen?

We gaan bij Reigerdael aangeven dat wij klachten hebben ontvangen en onze zorgen bespreken. Voor informatieve vragen kun je dus kosteloos bij Reaal te­recht. Voorbeelden van informatieve vragen zijn een adreswijziging, melden van overlijden, of wijzigen van de verzekeringnemer. Weet je niet zeker of je een adviserende of informatieve vraag hebt? Ook dan kun je altijd even kosteloos contact opnemen met ons. We helpen je graag verder.

Klachten?

Heb je een klacht over de brief? Neem dan contact op met Reigerdael.

Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.