Innoveren en samenwerken bij Reaal

Innoveren is vooral samenwerken

Onze wereld verandert in een hoog tempo. Er ontstaan allerlei nieuwe behoeftes die onder andere ontstaan door de technologische vooruitgang. Het is dus van groot belang om als verzekeraar met je tijd mee te gaan en vooral goed te luisteren naar de wensen van onze klanten. Een belangrijke vraag die wij ons vaak stellen, is of onze producten en diensten nog wel van deze tijd zijn? Als dat niet zo is, moeten wij gaan vernieuwen. Maar vernieuwen of innoveren, wat is dat nou eigenlijk?

Innovatie

We kennen 3 vormen van innovatie in de verzekeringsbranche:

  1. Kleine aanpassingen noemen we vooral ‘incrementele innovatie’
  2. Als je met echt nieuwe producten gaat komen, is er sprake van ‘doorbraakinnovatie’
  3. Ga je de markt anders inrichten door te sleutelen aan de uitgangspunten van verzekeren, dan spreken we van een ‘disruptieve innovatie’

De kleine innovaties of incrementele innovaties helpen je als verzekeraar niet echt verder. Nee, verzekeraars hebben minimaal doorbraakinnovaties nodig. Daarom zijn wij als verzekeraar continu op zoek naar nieuwe en creatieve ideeën. Soms komen deze bij Reaal vandaan, maar steeds vaker hebben onze eigen klanten de beste ideeën. We bedenken dan samen producten. Dat noemen we co-creatie.

Co-creatie

Samen een product ontwikkelen dat perfect voldoet aan de wensen die jij als klant hebt. Hoe mooi is dat? Dus heb je een mooie ingeving of een briljant idee? Dan horen wij dat graag van je. Want samen staan we sterker en kunnen wij nog betere producten leveren dan je van ons al gewend bent. Dus: ‘lets co-create’!

Help me nu

Help me nu