Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Sinds 2010 heeft Nederland het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Wij horen bij de verzekeraars die dit keurmerk als eerste mochten dragen.

Logo Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Wat zegt dit keurmerk?

Elk jaar beoordeelt de Stichting Toetsing Verzekeraars de klantvriendelijkheid van Reaal. De keurmerkonderzoekers kijken onder meer of:

  • De informatie over de producten begrijpelijk is.
  • De producten geschikt zijn voor de klanten.
  • De dienstverlening optimaal is.

Op deze pagina lees je wat je precies van ons kunt verwachten. Wij doen ons best om je verwachtingen waar te maken. Wil je meer weten? In een filmpje stelt het Keurmerk Klantgericht Verzekeren zich voor.

Begrijpelijke informatie

We vinden het belangrijk dat je onze informatie begrijpt. Verzekeren is al ingewikkeld genoeg.

Heldere productinformatie

We hebben nu bijna alle pagina’s op de website herschreven in eenvoudig en begrijpelijk Nederlands. Zo leggen we nu op productpagina’s in een paar zinnen uit wat het product inhoudt.

Tip: Ben je op zoek naar betrouwbare en onafhankelijke informatie over verzekeringen en geldzaken?

Verzekeringskaarten en productwijzers

Het Verbond van Verzekeraars publiceert verzekeringskaarten en productwijzers voor de meest voorkomende verzekeringsproducten. In de verzekeringskaarten en productwijzers vind je praktische en objectieve informatie over onze producten.

Beleggingsbeleid

Wij beleggen ons vermogen voor eigen rekening en risico. Hoe we dit doen lees je in ons beleggingsbeleid.

Ons fraudebeleid

In de verzekeringsbranche is vertrouwen van groot belang. Jij vertrouwt op een goede schadeafhandeling. Wij vertrouwen erop dat je ons correct informeert.

Medische zaken

We krijgen regelmatig vragen over medische zaken bij overlijdensrisico- of arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. In heldere vragen en antwoorden leggen we je uit wanneer een keuring voor onderstaande verzekeringen nodig is en wat daarbij komt kijken.

Lees meer over de keuring bij:

Geschikte producten

We maken producten die geschikt en nuttig voor je zijn. Het is belangrijk dat de producten bij je blijven passen als er iets verandert aan je persoonlijke situatie. Als verzekeraar moeten we goed om kunnen gaan met die persoonlijke veranderingen.

Als we nieuwe producten ontwikkelen, worden deze eerst uitgebreid getoetst door onder andere productspecialisten, juristen, fiscalisten en directieleden. Maar daar blijft het niet bij. Als producten eenmaal zijn geïntroduceerd, toetsen we deze regelmatig opnieuw.

Optimale dienstverlening

Of je nu een vraag, een wijziging of een klacht hebt, in alle gevallen wil je ons goed kunnen bereiken en snel een duidelijk antwoord op je vraag. De Stichting Toetsing Verzekeraars kijkt onder andere naar:

  • Onze bereikbaarheid.
  • De reactietermijnen die wij hanteren als je ons een vraag stelt.
  • De klachtenafhandeling.

Goede bereikbaarheid

Wij werken samen met de onafhankelijke financieel adviseur bij je in de buurt. Hij is je eerste aanspreekpunt. Wil je direct contact met ons? Dat dat ook:

  • Bel 072 - 519 40 00

Onze wachttijden zijn niet langer dan 5 minuten. Als deze maximale wachttijd bij grote drukte hoger uitvalt, informeren wij je van tevoren. Vind je onze wachttijd te lang dan kun je een telefoonnummer achterlaten. Wij bellen je dan terug op het door jou aangegeven tijdstip.

Duidelijke reactietermijnen

Heb je via deze site een verzoek ingediend of heb je onlangs contact gehad met een van onze afdelingen?

Klacht

Voor klachten hebben we een speciale klachtenprocedure. Wil je meer weten over hoe we omgaan met klachten?

Hoe beoordelen klanten Reaal?

Hoe beoordelen klanten Reaal?

We gaan ervan uit je niet regelmatig aan je verzekeraar denkt. Dat verandert als je bij de notaris de sleutel van je nieuwe woning krijgt. Of als je 's ochtends beneden komt en je hagelnieuwe LCD-tv er niet meer hangt. Op dat soort momenten denk je aan ons en doe je een beroep op onze service.

We vinden het belangrijk om onze dienstverlening steeds te blijven verbeteren. Daarom doen we regelmatig onderzoek onder klanten. Zo nemen we onder andere deel aan het onderzoek VerzekeraarsInBeeld dat door het Verbond van Verzekeraars is geïnitieerd.

Help me nu

Help me nu