Welke kosten betaal ik voor de overlijdensrisicoverzekering?

Je vindt de kosten terug in de offerte:

  • De afsluitkosten en doorlopende kosten. Deze zijn opgenomen in de premie.
  • Distributiekosten. Deze betaal je eenmalig en als je de verzekering zelf bij ons hebt aangevraagd.

Als je de verzekering via een financieel adviseur hebt aangevraagd, dan betaal je geen distributiekosten. Wel betaal je advies- of bemiddelingskosten. De hoogte hiervan bespreek je met de adviseur.

Afsluitkosten en doorlopende kosten

De afsluitkosten van de verzekering bestaan uit:

  • het maken van een offerte
  • de kosten van de medische acceptatie

De doorlopende kosten zijn voor het:

  • beheer van de verzekering
  • incasseren van de premie
  • aanpassen van de verzekering als je daarom vraagt
  • doen van een uitkering

Distributiekosten

Als je de verzekering zelf bij ons regelt dan betaal je naast de premie ook eenmalig € 95 (2019) aan distributiekosten. Wij zijn wettelijk verplicht distributiekosten in rekening te brengen.

Advies- of bemiddelingskosten

Regel je de verzekering bij een financieel adviseur, dan betaal je waarschijnlijk advies- of bemiddelingskosten. De adviseur brengt deze kosten bij je in rekening. Bespreek met je adviseur hoe hoog deze kosten zijn en welke diensten je daarvoor krijgt.

Was deze informatie nuttig?

Bedankt voor je feedback

Actuele vragen

  • Wat betekent de verkoop van VIVAT voor mij als klant?
    Voor onze huidige klanten en relaties verandert er door de voorlopige koopovereenkomst niets. Klanten behouden hun rechten en plichten bij de door hen afgesloten producten.
  • Hoe vraag ik inloggegevens aan voor MijnReaal?

    Via onze website vraag je eenvoudig een account aan voor MijnReaal. Het aanvragen van je account gaat via iDIN.

  • Waarom kan ik niet inloggen op MijnReaal?

    Wat vervelend dat je niet kunt inloggen op MijnReaal. Hieronder lees je enkele inlogtips:

    • Je krijgt helaas geen toegang tot MijnReaal via zoekprogramma’s zoals Google. Ga direct naar MijnReaal.
    • Typ het wachtwoord zelf in. Met kopiëren en plakken, kopieer je vaak een spatie mee. 
    • Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Je kunt je e-mailadres maar voor 1 account gebruiken. Heeft je partner ook verzekeringen bij Reaal? Heeft hij of zij al een account aangemaakt met hetzelfde e-mailadres? Dan kun je met een ander e-mailadres wel een account aanmaken op MijnReaal.
    • Heb je al een account op MijnReaal? Dan kun je helaas geen 2e account aanmaken voor dezelfde verzekeringen.

    Kun je nog steeds niet inloggen? Neem gerust contact op met ons. We helpen je graag verder.