Welke documenten stuur ik op om mijn kapitaalverzekering uit te laten keren op de einddatum?

Bereikt je kapitaalverzekering de einddatum, dan stuur je de volgende documenten naar ons op:

  • Formulier Uitkering Verzekering aan begunstigde of formulier Uitkering Verzekering aan geldverstrekker.
  • Een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de begunstigde: paspoort, identiteitskaart of rijbewijs. We controleren hiermee de identiteit en het burgerservicenummer (BSN). Stuur daarom de voor- én achterkant naar ons op. We gebruiken het documentnummer, de geldigheidsdatum, de naam, geboortedatum, handtekening en het BSN. De overige gegevens kun je onleesbaar maken.
  • Keren we uit aan de begunstigde: een kopie van een recent bankafschrift, een digitaal rekeningoverzicht of bankpas van de rekening waarop je de uitkering wilt ontvangen. We gebruiken de datum, naam en het rekeningnummer. Bedragen en andere gevoelige informatie kun je onleesbaar maken.
  • Is de uitkering bij in leven zijn meer dan € 12.500 hoger dan bij overlijden? Dan vragen we ook om een Attestatie de Vita van de verzekerde.
  • Is je verzekering gekoppeld aan een geldlening of hypotheek? Dan hebben we ook het formulier Verzoek tot toestemming geldverstrekker nodig. Print het uit, vul het in en stuur het naar je geldverstrekker via e-mail of post.

Goed om te weten

  • Scan de documenten in en upload ze via onze website. Of stuur ze per post naar Reaal, Postbus 274, 1800 BH Alkmaar.
  • Op je polisblad staat wie de begunstigde is van je levensverzekering.
  • Op je polisblad staat welk bedrag de begunstigde ontvangt als de verzekerde op de einddatum in leven is.
  • Lees hier waar je nog meer rekening mee moet houden als je kapitaalverzekering afloopt.

Was deze informatie nuttig?

Bedankt voor je feedback

Actuele vragen

  • Wat betekent de verkoop van VIVAT voor mij als klant?
    Voor onze huidige klanten en relaties verandert er door de voorlopige koopovereenkomst niets. Klanten behouden hun rechten en plichten bij de door hen afgesloten producten.
  • Hoe vraag ik inloggegevens aan voor MijnReaal?

    Via onze website vraag je eenvoudig een account aan voor MijnReaal. Het aanvragen van je account gaat via iDIN.

  • Waarom kan ik niet inloggen op MijnReaal?

    Wat vervelend dat je niet kunt inloggen op MijnReaal. Hieronder lees je enkele inlogtips:

    • Je krijgt helaas geen toegang tot MijnReaal via zoekprogramma’s zoals Google. Ga direct naar MijnReaal.
    • Typ het wachtwoord zelf in. Met kopiëren en plakken, kopieer je vaak een spatie mee. 
    • Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Je kunt je e-mailadres maar voor 1 account gebruiken. Heeft je partner ook verzekeringen bij Reaal? Heeft hij of zij al een account aangemaakt met hetzelfde e-mailadres? Dan kun je met een ander e-mailadres wel een account aanmaken op MijnReaal.
    • Heb je al een account op MijnReaal? Dan kun je helaas geen 2e account aanmaken voor dezelfde verzekeringen.

    Kun je nog steeds niet inloggen? Neem gerust contact op met ons. We helpen je graag verder.