Wat moet ik doen bij schade op mijn reisverzekering?

Heb je schade op reis? Ben je bijvoorbeeld het slachtoffer geworden van diefstal, of je eigendommen verloren? Vul dan het online schadeformulier in. Heb je liever persoonlijk contact? Bel ons dan op telefoonnummer 0800 - 732 25 48 57, of vanuit het buitenland op 0031 - 793 20 81 90. Is er sprake van nood? Bel dan de SOS Alarmcentrale op 0031 20 - 651 58 55.

Goed om te weten

  • De SOS Alarmcentrale helpt je met veel zaken. Denk hierbij aan het regelen van een ziekenhuisopname, automobilistenhulp of een eerdere vlucht terug naar Nederland. In sommige gevallen moet je contact met hen opnemen om toestemming te krijgen voor het maken van bepaalde kosten op reis. In je polisvoorwaarden lees je wanneer je verplicht bent om toestemming te vragen.
  • Is er sprake van diefstal of verlies? Vergeet niet ter plaatse aangifte te doen bij de politie en eventueel bij de luchtvaartmaatschappij, de hoteldirectie of het vervoersbedrijf.
  • Neem waar mogelijk foto's van je schade.
  • Na het melden van een schade ontvang je van ons een bevestiging met daarbij het dossiernummer. Met dit dossiernummer bij de hand, stel je eenvoudig je vragen over bijvoorbeeld de status van je schademelding.
  • Kunnen wij de schadeclaim direct afhandelen of betalen? Binnen 10 werkdagen informeren wij je hierover.
  • Kan je vakantie niet doorgaan? Doe dan een beroep op de aanvullende annuleringsverzekering en meldt je schade via het online schadeformulier. Je leest bij Schade op reis wat wij van je nodig hebben.

Was deze informatie nuttig?

Bedankt voor je feedback

Actuele vragen

  • Wat betekent de verkoop van VIVAT voor mij als klant?
    Voor onze huidige klanten en relaties verandert er door de voorlopige koopovereenkomst niets. Klanten behouden hun rechten en plichten bij de door hen afgesloten producten.
  • Hoe vraag ik inloggegevens aan voor MijnReaal?

    Via onze website vraag je eenvoudig een account aan voor MijnReaal. Het aanvragen van je account gaat via iDIN.

  • Waarom kan ik niet inloggen op MijnReaal?

    Wat vervelend dat je niet kunt inloggen op MijnReaal. Hieronder lees je enkele inlogtips:

    • Je krijgt helaas geen toegang tot MijnReaal via zoekprogramma’s zoals Google. Ga direct naar MijnReaal.
    • Typ het wachtwoord zelf in. Met kopiëren en plakken, kopieer je vaak een spatie mee. 
    • Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Je kunt je e-mailadres maar voor 1 account gebruiken. Heeft je partner ook verzekeringen bij Reaal? Heeft hij of zij al een account aangemaakt met hetzelfde e-mailadres? Dan kun je met een ander e-mailadres wel een account aanmaken op MijnReaal.
    • Heb je al een account op MijnReaal? Dan kun je helaas geen 2e account aanmaken voor dezelfde verzekeringen.

    Kun je nog steeds niet inloggen? Neem gerust contact op met ons. We helpen je graag verder.