Wat doet Reaal met mijn klacht?

Heb je een klacht? Dan kun je deze online of per brief bij ons melden. Binnen 3 werkdagen nemen wij contact met je op of krijg je een ontvangstbevestiging. Je ontvangt een antwoord op je klacht binnen onze reactietermijnen. Helaas is dit niet altijd mogelijk. In dat geval stellen wij je op de hoogte wanneer je wél een antwoord kunt verwachten.

Goed om te weten

Ben je toch niet tevreden over de oplossing van je klacht? Stuur dan een brief naar de directie van Reaal. Vermeld in je brief de volgende gegevens:

  • Naam
  • Adres
  • Woonplaats
  • Telefoonnummer
  • Polis/hypotheeknummer
  • Klachtregistratienummer
  • Omschrijving van je klacht
  • Stuur kopieën van documenten mee die van belang zijn

Stuur je brief naar Reaal, t.a.v. de directie, Postbus 274,1800 BH Alkmaar.

Vind je dat de directie van Reaal je klacht niet goed heeft opgelost? Neem dan contact op met het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Het Kifid bemiddelt tussen consumenten en financiële aanbieders en kan ook een bindend advies geven.

De rechter
Wil je geen gebruik maken van de diensten van het Kifid? Dan kun je je klacht ook voorleggen aan de bevoegde rechter.

De Tuchtraad Financiële Dienstverlening
De Tuchtraad houdt toezicht op het gedrag van verzekeraars. In het algemeen kun je niet zelf rechtstreeks bij de Tuchtraad klagen. Het Kifid stuurt tuchtklachten door naar de Tuchtraad.

Was deze informatie nuttig?

Bedankt voor je feedback

Gerelateerde vragen