Wat doet Reaal met mijn klacht?

Heb je een klacht? Dan kun je deze online of per brief bij ons melden. Binnen 3 werkdagen nemen wij contact met je op of krijg je een ontvangstbevestiging. Je ontvangt een antwoord op je klacht binnen onze reactietermijnen. Helaas is dit niet altijd mogelijk. In dat geval stellen wij je op de hoogte wanneer je wél een antwoord kunt verwachten.

Goed om te weten

Ben je toch niet tevreden over de oplossing van je klacht? Stuur dan een brief naar de directie van Reaal. Vermeld in je brief de volgende gegevens:

  • Naam
  • Adres
  • Woonplaats
  • Telefoonnummer
  • Polis/hypotheeknummer
  • Klachtregistratienummer
  • Omschrijving van je klacht
  • Stuur kopieën van documenten mee die van belang zijn

Stuur je brief naar Reaal, t.a.v. de directie, Postbus 274,1800 BH Alkmaar.

Vind je dat de directie van Reaal je klacht niet goed heeft opgelost? Neem dan contact op met het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Het KiFiD bemiddelt tussen consumenten en financiële aanbieders en kan ook een bindend advies geven.

Was deze informatie nuttig?

Bedankt voor je feedback

Gerelateerde vragen

Actuele vragen

  • Hoe vraag ik inloggegevens aan voor MijnReaal?

    Via onze website vraag je eenvoudig een account aan voor MijnReaal. Het aanvragen van je account gaat via iDIN.

  • Waarom kan ik niet inloggen op MijnReaal?

    Wat vervelend dat je niet kunt inloggen op MijnReaal. Hieronder lees je enkele inlogtips:

    • Je krijgt helaas geen toegang tot MijnReaal via zoekprogramma’s zoals Google. Ga direct naar MijnReaal.
    • Typ het wachtwoord zelf in. Met kopiëren en plakken, kopieer je vaak een spatie mee. 
    • Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Je kunt je e-mailadres maar voor 1 account gebruiken. Heeft je partner ook verzekeringen bij Reaal? Heeft hij of zij al een account aangemaakt met hetzelfde e-mailadres? Dan kun je met een ander e-mailadres wel een account aanmaken op MijnReaal.
    • Heb je al een account op MijnReaal? Dan kun je helaas geen 2e account aanmaken voor dezelfde verzekeringen.

    Kun je nog steeds niet inloggen? Neem gerust contact op met ons. We helpen je graag verder.

  • Hoe vraag ik een kopie van mijn polisblad op?

    Je vraagt bij ons eenvoudig online een kopie van je polisblad op. Je ontvangt deze dan per e-mail of per post. Dat geef je zelf aan bij je verzoek. Wist je dat je de gegevens van je verzekering ook direct kunt inzien via MijnReaal?