Waarom verlaagt Reaal de kosten van mijn beleggingsverzekering niet?

In plaats van het verlagen van de kosten, hebben wij klanten die vóór 1 januari 2008 een individuele particuliere beleggingsverzekering hebben afgesloten gecompenseerd voor te hoge kosten. Er is in de compensatieregeling een kostenmaximum afgesproken voor beleggingsverzekeringen. Zijn de kosten in je verzekering hoger dan het afgesproken kostenmaximum? Dan ontvang je compensatie. Vind je de kosten in je beleggingsverzekering toch te hoog? Dan zijn er verschillende mogelijkheden om je verzekering kosteloos aan te passen. Soms heeft een wijziging wel gevolgen voor de belasting. Of dit zo is en wat de mogelijkheden dan zijn, hangt af van je persoonlijke situatie. Voor advies over je product en wat voor jou het beste is om te doen, neem je contact op met je financieel adviseur.

Was deze informatie nuttig?

Bedankt voor je feedback

Actuele vragen

  • Wat betekent de verkoop van VIVAT voor mij als klant?
    Voor onze huidige klanten en relaties verandert er door de voorlopige koopovereenkomst niets. Klanten behouden hun rechten en plichten bij de door hen afgesloten producten.
  • Hoe vraag ik inloggegevens aan voor MijnReaal?

    Via onze website vraag je eenvoudig een account aan voor MijnReaal. Het aanvragen van je account gaat via iDIN.

    Wat heb ik aan MijnReaal?

    In jouw persoonlijke account MijnReaal heb je al je verzekeringsgegevens op een rij. Bekijk de mogelijkheden in MijnReaal op onze website.

  • Waar vind ik mijn polisnummer?

    Je vindt je polisnummer:

    • Op je polisblad
    • In de brieven die je van ons ontvangt
    • Op een (digitaal) bankafschrift, als je de premie betaalt via automatische incasso

    Ook in MijnReaal vind je een overzicht van je verzekeringen. Vind je je polisnummer niet? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.