Kan ik een dekking van mijn beleggingsverzekering opzeggen?

Je wilt de overlijdensrisicodekking of aanvullende dekking, zoals arbeidsongeschiktheidsdekking, van je beleggingsverzekering opzeggen. Neem dan even contact op met ons ons op. Samen kijken we dan naar de mogelijkheden en de gevolgen. Neem voor advies contact op met je financieel adviseur.

Goed om te weten

  • Of je je (aanvullende) dekking kunt beëindigen, hangt af van je verzekering.
  • Als dit mogelijk is, ontvang je van ons eerst een voorbeeldberekening. Hiermee informeren wij je over de gevolgen van het opzeggen van de aanvullende dekking op de waardeontwikkeling. 
  • Je kunt dan toestemming geven om de aanvullende dekking te beëindigen. Wij stoppen de dekking pas als wij een getekend verzoek en eventueel aanvullende stukken (toestemming geldverstrekker) van jou ontvangen.
  • Na de wijziging ontvang je een nieuw polisblad.
  • Beëindig je de overlijdensrisicodekking, maar wil je nog steeds dat er een vast bedrag wordt uitgekeerd bij overlijden? Lees hier meer over het afsluiten van een losse overlijdensrisicoverzekering.
  • Wil je een dekking beëindigen om meer waarde op te bouwen met je beleggingsverzekering? Lees hier meer over de mogelijkheden met je beleggingsverzekering.

Was deze informatie nuttig?

Bedankt voor je feedback

Actuele vragen

  • Hoe vraag ik inloggegevens aan voor MijnReaal?

    Via onze website vraag je eenvoudig een account aan voor MijnReaal. Het aanvragen van je account gaat via iDIN.

  • Waarom kan ik niet inloggen op MijnReaal?

    Wat vervelend dat je niet kunt inloggen op MijnReaal. Hieronder lees je enkele inlogtips:

    • Je krijgt helaas geen toegang tot MijnReaal via zoekprogramma’s zoals Google. Ga direct naar MijnReaal.
    • Typ het wachtwoord zelf in. Met kopiëren en plakken, kopieer je vaak een spatie mee. 
    • Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Je kunt je e-mailadres maar voor 1 account gebruiken. Heeft je partner ook verzekeringen bij Reaal? Heeft hij of zij al een account aangemaakt met hetzelfde e-mailadres? Dan kun je met een ander e-mailadres wel een account aanmaken op MijnReaal.
    • Heb je al een account op MijnReaal? Dan kun je helaas geen 2e account aanmaken voor dezelfde verzekeringen.

    Kun je nog steeds niet inloggen? Neem gerust contact op met ons. We helpen je graag verder.

  • Hoe vraag ik een kopie van mijn polisblad op?

    Je vraagt bij ons eenvoudig online een kopie van je polisblad op. Je ontvangt deze dan per e-mail of per post. Dat geef je zelf aan bij je verzoek. Wist je dat je de gegevens van je verzekering ook direct kunt inzien via MijnReaal?