Hoe verleng ik de looptijd van mijn levensverzekering?

Wil je de looptijd  van je verzekering verlengen? Je kunt online een verzoek indienen om de looptijd van je verzekering te wijzigen. Als je de looptijd kunt verlengen, ontvang je een opgave van de mogelijkheden en de eventuele gevolgen. 

Nadat je de opgave ondertekend aan ons terugstuurt, passen wij de looptijd van de verzekering definitief aan. Een wijziging van je verzekering kan financiële en fiscale gevolgen hebben. Neem voor advies contact op met je financieel adviseur.

Goed om te weten

  • Is de verzekering gekoppeld aan je hypotheek of een andere geldlening? Dan moet je geldverstrekker akkoord gaan met het wijzigen van de einddatum.
  • Heb je een Kapitaalverzekering Eigen Woning. Deze verzekering valt deze voor de belasting in box 1. Verlenging is daarom niet mogelijk.
  • Verleng je de looptijd van een verzekering met een overlijdensrisicodekking? Dan stellen we je naast de offerte ook een aantal medische vragen.
  • Kijk op onze website naar de reactietermijnen.

Was deze informatie nuttig?

Bedankt voor je feedback

Actuele vragen

  • Wat betekent de verkoop van VIVAT voor mij als klant?
    Voor onze huidige klanten en relaties verandert er door de voorlopige koopovereenkomst niets. Klanten behouden hun rechten en plichten bij de door hen afgesloten producten.
  • Hoe vraag ik inloggegevens aan voor MijnReaal?

    Via onze website vraag je eenvoudig een account aan voor MijnReaal. Het aanvragen van je account gaat via iDIN.

  • Waarom kan ik niet inloggen op MijnReaal?

    Wat vervelend dat je niet kunt inloggen op MijnReaal. Hieronder lees je enkele inlogtips:

    • Je krijgt helaas geen toegang tot MijnReaal via zoekprogramma’s zoals Google. Ga direct naar MijnReaal.
    • Typ het wachtwoord zelf in. Met kopiëren en plakken, kopieer je vaak een spatie mee. 
    • Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Je kunt je e-mailadres maar voor 1 account gebruiken. Heeft je partner ook verzekeringen bij Reaal? Heeft hij of zij al een account aangemaakt met hetzelfde e-mailadres? Dan kun je met een ander e-mailadres wel een account aanmaken op MijnReaal.
    • Heb je al een account op MijnReaal? Dan kun je helaas geen 2e account aanmaken voor dezelfde verzekeringen.

    Kun je nog steeds niet inloggen? Neem gerust contact op met ons. We helpen je graag verder.