Hoe regel ik mijn premievrijstelling of uitkering als ik arbeidsongeschikt ben?

Ben je arbeidsongeschikt? Dan ontvangen wij graag een e-mail waarin je ons informeert wat je eerste ziektedag is. Je kunt een e-mail sturen naar levenaov@reaal.nl. Vermeld hierbij je polisnummer. Heb je al een beschikking van het UWV? Dan ontvangen wij deze ook graag van je. 

Ben je een zelfstandig ondernemer en arbeidsongeschikt? Je kunt dan een e-mail sturen naar arbeidsongeschikt.info@reaal.nl. Vermeld hierbij je polisnummer.

Na ontvangst van je e-mail beoordelen wij of je recht hebt op premievrijstelling of een uitkering. Wij informeren je dan verder.

Goed om te weten

In je voorwaarden:

  • zie je of je recht hebt op premievrijstelling als je arbeidsongeschikt wordt;
  • vind je een overzicht van de premievrijstelling die je krijgt bij je arbeidsongeschiktheidspercentage; 
  • en lees je ook of je een uitkering krijgt als je arbeidsongeschikt bent.

Was deze informatie nuttig?

Bedankt voor je feedback

Actuele vragen

  • Wat betekent de verkoop van VIVAT voor mij als klant?
    Voor onze huidige klanten en relaties verandert er door de voorlopige koopovereenkomst niets. Klanten behouden hun rechten en plichten bij de door hen afgesloten producten.
  • Hoe vraag ik inloggegevens aan voor MijnReaal?

    Via onze website vraag je eenvoudig een account aan voor MijnReaal. Het aanvragen van je account gaat via iDIN.

  • Waarom kan ik niet inloggen op MijnReaal?

    Wat vervelend dat je niet kunt inloggen op MijnReaal. Hieronder lees je enkele inlogtips:

    • Je krijgt helaas geen toegang tot MijnReaal via zoekprogramma’s zoals Google. Ga direct naar MijnReaal.
    • Typ het wachtwoord zelf in. Met kopiëren en plakken, kopieer je vaak een spatie mee. 
    • Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Je kunt je e-mailadres maar voor 1 account gebruiken. Heeft je partner ook verzekeringen bij Reaal? Heeft hij of zij al een account aangemaakt met hetzelfde e-mailadres? Dan kun je met een ander e-mailadres wel een account aanmaken op MijnReaal.
    • Heb je al een account op MijnReaal? Dan kun je helaas geen 2e account aanmaken voor dezelfde verzekeringen.

    Kun je nog steeds niet inloggen? Neem gerust contact op met ons. We helpen je graag verder.