Hoe geef ik een wijziging in mijn gezinssamenstelling door?

Als je gezinssamenstelling verandert, willen wij dit graag zo snel mogelijk weten. Dan zorgen wij ervoor dat je weer goed verzekerd bent. Hier komt vaak meer bij kijken dan alleen het aanpassen van je dekking.

Ben je verzekerd via een financieel adviseur? Neem dan contact op met je financieel adviseur. Hij denkt met je mee en geeft de wijziging aan ons door.

Ben je direct bij Reaal verzekerd? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Goed om te weten

  • Je premie kan hoger of lager worden als je gezinssamenstelling verandert.
  • Je kunt je verzekering afsluiten voor de volgende gezinssamenstellingen:
    • Alleenstaande
    • Alleenstaande met kinderen
    • Gezin zonder kinderen
    • Gezin met kinderen
  • Met ‘kinderen’ bedoelen we al je thuiswonende kinderen. Ook pleeg-, stief- en adoptiekinderen. Uitwonende studerende kinderen tot 28 jaar horen hier ook bij. En uitwonende kinderen die in een verpleeginstelling verblijven en die door jou worden onderhouden.
  • Verzeker je je voor een gezin zonder kinderen? Dan zijn niet alleen jij en je partner verzekerd, maar alle personen die met jou in gezinsverband samenwonen, behalve kinderen.

Was deze informatie nuttig?

Bedankt voor je feedback

Actuele vragen

  • Wat betekent de verkoop van VIVAT voor mij als klant?
    Voor onze huidige klanten en relaties verandert er door de voorlopige koopovereenkomst niets. Klanten behouden hun rechten en plichten bij de door hen afgesloten producten.
  • Hoe vraag ik inloggegevens aan voor MijnReaal?

    Via onze website vraag je eenvoudig een account aan voor MijnReaal. Het aanvragen van je account gaat via iDIN.

  • Waarom kan ik niet inloggen op MijnReaal?

    Wat vervelend dat je niet kunt inloggen op MijnReaal. Hieronder lees je enkele inlogtips:

    • Je krijgt helaas geen toegang tot MijnReaal via zoekprogramma’s zoals Google. Ga direct naar MijnReaal.
    • Typ het wachtwoord zelf in. Met kopiëren en plakken, kopieer je vaak een spatie mee. 
    • Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Je kunt je e-mailadres maar voor 1 account gebruiken. Heeft je partner ook verzekeringen bij Reaal? Heeft hij of zij al een account aangemaakt met hetzelfde e-mailadres? Dan kun je met een ander e-mailadres wel een account aanmaken op MijnReaal.
    • Heb je al een account op MijnReaal? Dan kun je helaas geen 2e account aanmaken voor dezelfde verzekeringen.

    Kun je nog steeds niet inloggen? Neem gerust contact op met ons. We helpen je graag verder.