Behoud ik mijn recht op premievrijstelling bij arbeidsongeschiktheid als ik mijn verzekering aanpas?

Je recht op premievrijstelling bij arbeidsongeschiktheid kan wijzigen of stoppen als je je verzekering wijzigt of beëindigt. De gevolgen hangen af van de wijziging. Neem gerust contact met ons of met je financieel adviseur op om de mogelijkheden te bespreken.

Het verzekerd bedrag aanpassen

Verhoog je het verzekerd bedrag? Dan behoud je het recht op premievrijstelling voor het oorspronkelijk verzekerd bedrag. Voor de extra premie vanwege het verhoogde bedrag heb dus je geen premievrijstelling.

Verlaag je het verzekerd bedrag en daalt hierdoor de premie? Dan daalt je premievrijstelling, omdat de premievrijstelling een percentage is van je premie.

De looptijd aanpassen

Verleng je de looptijd van je verzekering? Dan wijzigt de einddatum van je premievrijstelling niet.

Je recht op premievrijstelling stopt op de afgesproken einddatum of eerder als je de verzekering beëindigt vóór deze einddatum.

Het recht op premievrijstelling stopt als:

  • je minder dan 35% arbeidsongeschikt bent.
  • je de verzekering wijzigt en je daardoor geen premie meer hoeft te betalen (dit geldt niet voor de premie die je niet betaalt door je recht op premievrijstelling).
  • je verhuist naar het buitenland.
  • je verplichtingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, niet nakomt.
  • je overlijdt.
  • je de verzekering beëindigt.

Was deze informatie nuttig?

Bedankt voor je feedback

Actuele vragen

  • Wat betekent de verkoop van VIVAT voor mij als klant?
    Voor onze huidige klanten en relaties verandert er door de voorlopige koopovereenkomst niets. Klanten behouden hun rechten en plichten bij de door hen afgesloten producten.
  • Hoe vraag ik inloggegevens aan voor MijnReaal?

    Via onze website vraag je eenvoudig een account aan voor MijnReaal. Het aanvragen van je account gaat via iDIN.

  • Waar vind ik mijn polisnummer?

    Je vindt je polisnummer:

    • Op je polisblad
    • In de brieven die je van ons ontvangt
    • Op een (digitaal) bankafschrift, als je de premie betaalt via automatische incasso

    Ook in MijnReaal vind je een overzicht van je verzekeringen. Vind je je polisnummer niet? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.