Behoud ik mijn recht op premievrijstelling bij arbeidsongeschiktheid als ik mijn verzekering aanpas?

Je recht op premievrijstelling bij arbeidsongeschiktheid kan wijzigen of stoppen als je je verzekering wijzigt of beëindigt. De gevolgen hangen af van de wijziging. Neem gerust contact met ons of met je financieel adviseur op om de mogelijkheden te bespreken.

Het verzekerd bedrag aanpassen

Verhoog je het verzekerd bedrag? Dan behoud je het recht op premievrijstelling voor het oorspronkelijk verzekerd bedrag. Voor de extra premie vanwege het verhoogde bedrag heb dus je geen premievrijstelling.

Verlaag je het verzekerd bedrag en daalt hierdoor de premie? Dan daalt je premievrijstelling, omdat de premievrijstelling een percentage is van je premie.

De looptijd aanpassen

Verleng je de looptijd van je verzekering? Dan wijzigt de einddatum van je premievrijstelling niet.

Je recht op premievrijstelling stopt op de afgesproken einddatum of eerder als je de verzekering beëindigt vóór deze einddatum.

Het recht op premievrijstelling stopt als:

  • je minder dan 35% arbeidsongeschikt bent.
  • je de verzekering wijzigt en je daardoor geen premie meer hoeft te betalen (dit geldt niet voor de premie die je niet betaalt door je recht op premievrijstelling).
  • je verhuist naar het buitenland.
  • je verplichtingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, niet nakomt.
  • je overlijdt.
  • je de verzekering beëindigt.

Was deze informatie nuttig?

Bedankt voor je feedback

Actuele vragen

  • Wat betekent de verkoop van VIVAT voor mij als klant?
    Voor onze huidige klanten en relaties verandert er door de voorlopige koopovereenkomst niets. Klanten behouden hun rechten en plichten bij de door hen afgesloten producten.
  • Hoe vraag ik inloggegevens aan voor MijnReaal?

    Via onze website vraag je eenvoudig een account aan voor MijnReaal. Het aanvragen van je account gaat via iDIN.

  • Waarom kan ik niet inloggen op MijnReaal?

    Wat vervelend dat je niet kunt inloggen op MijnReaal. Hieronder lees je enkele inlogtips:

    • Je krijgt helaas geen toegang tot MijnReaal via zoekprogramma’s zoals Google. Ga direct naar MijnReaal.
    • Typ het wachtwoord zelf in. Met kopiëren en plakken, kopieer je vaak een spatie mee. 
    • Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Je kunt je e-mailadres maar voor 1 account gebruiken. Heeft je partner ook verzekeringen bij Reaal? Heeft hij of zij al een account aangemaakt met hetzelfde e-mailadres? Dan kun je met een ander e-mailadres wel een account aanmaken op MijnReaal.
    • Heb je al een account op MijnReaal? Dan kun je helaas geen 2e account aanmaken voor dezelfde verzekeringen.

    Kun je nog steeds niet inloggen? Neem gerust contact op met ons. We helpen je graag verder.