Huren betekent ook: een aantal verzekeringszaken regelen

Lekker huren

Is je huizenjacht voorbij en staat je handtekening onder een nieuw huurcontract. Gefeliciteerd! Maar behalve dat fijne huurhuis in die leuke buurt betekent dit ook: een aantal verzekeringszaken regelen. Wat je moet weten, zetten we voor je op een rij.

Inboedel

Losse bezittingen in je woning, in je schuur of in je garage verzeker je met een inboedelverzekering. Bijvoorbeeld voor beschadiging of diefstal. Zo heb je meer rust om lekker te wonen. Wil je meer weten over de inboedelverzekering? Lees dan door overwat Reaal hierbij precies verzekert.

Huurdersbelang

Het huurdersbelang zijn alle vaste verbeteringen aan een huurwoning door de huurder. Bijvoorbeeld een vaste vloer of een nieuwe keuken. Ook dat kun je verzekeren met eeninboedelverzekering. Vraag ook aan de verhuurder of er een glasverzekering in de huur zit. Zo niet, dan kun je bij je inboedelverzekering een aanvullendeglasverzekeringafsluiten.

Verzekeringen meeverhuizen

Je huidige verzekeringen kun je meestal 'meenemen' naar je nieuwe adres. Maar geef dan wel je nieuwe adres door. Voor bijvoorbeeld de inboedelverzekering bepaalt je woonplaats namelijk voor een deel de premie. Het kan dus zijn dat voor deze verzekeringen je premie verandert. Ook voor bijvoorbeeld jeautoverzekeringheeft je adres invloed op je premie.

Aansprakelijkheid

Waarschijnlijk ontvang je straks graag familie en vrienden in je nieuwe thuis. Maar daar waar mensen samenkomen, is kans op ongelukjes. Stoot je een glas water omver, over iemands nieuwe telefoon? Dan kan dat je flink wat geld kosten. Om dit soort financiële tegenvallers te voorkomen, kun je eenaansprakelijkheidsverzekering afsluiten.

Ook nuttig

Dan zijn er nog verzekeringen waar je misschien niet direct aan denkt bij een nieuw huurhuis. Zoals een rechtsbijstandverzekering en eenoverlijdensrisicoverzekering(ORV). Een ORV biedt je nabestaanden financiële zekerheid als je overlijdt. Zij ontvangen dan een eenmalige uitkering waarmee zij bijvoorbeeld de huur, kinderopvang, studiekosten of de aflossing van een lening kunnen betalen.

Help me nu

Help me nu

  • Veelgestelde vragen

  • Social media

    Stel ons je vraag en je ontvangt tijdens openingstijden binnen 1 uur een reactie.

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Zelf regelen

    Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie of wil je je verzekering wijzigen?

  • Chat

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Direct antwoord op je vraag? Start de chat. Wij zitten voor je klaar!

    Chat met ons

    Sorry, op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar.

    Waar gaat je vraag over?

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

  • Bellen

    We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8.00 en 21.00 uur. Op zaterdag kun je ons bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur.

    072 - 519 40 00

  • Adviseur

    Je kan veel zelf doen, maar in sommige situaties is hulp van een onafhankelijk adviseur een goede keus.

  • Feedback

    Help ons deze pagina nog beter te maken.